Bra skoter för 10000 till 15000 kr

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
och vad grundar du det på då? Min förra skoter va en sån å den funkade utmärkt.

för att han va med mig och en till polare som hade sånna.. helt värdelös skoter!!! drar JÄTTE mycket ca 4,5-6 lite milen och det var inte bara min det var polarens med. dämparna kassa. och en timme på leden och 4 timmar i garaget.


köp inte en zr 580 95a om du inte får den för ca 4-5 000
 

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
för att han va med mig och en till polare som hade sånna.. helt värdelös skoter!!! drar JÄTTE mycket ca 4,5-6 lite milen och det var inte bara min det var polarens med. dämparna kassa. och en timme på leden och 4 timmar i garaget.


köp inte en zr 580 95a om du inte får den för ca 4-5 000
Va otur du måste ha haft, själv har jag inte råkat ut för nått sånt ännu.
Men allt beror på hur man sköter om den och hur det var skött när man köpte den dvs skicket.
Sen kan man väll inte förvänta sig så mycket från en äldre sportskoter som trots allt har 12-13 år på nacken, den är nog rejält plågad dessa år.
Men titta på en som det är bra skick på, då blir man inte missnöjd, om man vet vad man handlar... ;)

EDIT: För övrigt rörde jag inte skruv på den, den gågna vintern.
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
Va otur du måste ha haft, själv har jag inte råkat ut för nått sånt ännu.
Men allt beror på hur man sköter om den och hur det var skött när man köpte den dvs skicket.
Sen kan man väll inte förvänta sig så mycket från en äldre sportskoter som trots allt har 12-13 år på nacken, den är nog rejält plågad dessa år.
Men titta på en som det är bra skick på, då blir man inte missnöjd, om man vet vad man handlar... ;)

EDIT: För övrigt rörde jag inte skruv på den, den gågna vintern.
eftersom att vi var två så tycker man inte att det är otur..
 

SX700R

Aktiv medlem
29 okt 2007
57
0
6
Husum
Får man fråga hur?
Förstår inte riktigt hur du menar men det är gamla grejor och till slut börjar det att rackla. Det är bränslepump, en massa givare och en styrbox som kostar skjortan (ca:17000 för 5 år sedan) om den nu ens går att få tag på längre.
Jag fick då förgasarkonvertera till slut och då fick man en skoter som gick mycket bättre. Men det är klart att det blev ju inte gratis det heller.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
Offtopic: Ang. Polaris EFI-maskiner så tycker jag för det första att de har lite oförtjänt dåligt rykte, många av dem bara går å går å går...men visst finns det dom som krånglar, och visst kostar styrboxen och vissa andra bitar en förmögenhet men enl. min erfarenhet är det sällan som just denna krånglar, oftast är felen t.ex. kabelbrott, glappkontakt eller någon givare som lagt av/blitt dålig och dessa fel är kanske inte alltid enklare att finna men oftast betydligt billigare att åtgärda!

Ontopic: Personligen så skulle jag leta mig en Lynx från 90-talets första halva då de till denna säsong verkar ligga riktigt bra i pris! Du får en robust och tålig skoter som ibland kan kännas lite tung men inget som du inte vänjer dig vid efter några mil!
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Säger som personen ovan skriver.. Köp en billig Cobra Enduro, eller en Cobra Ultra, skoter som håller för allting, finsk pansarvagn!
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
määh..va fan va skit surr om vissa märken här nudå(grönt märke)
man kan ju ta en modell av vikket märke som helst som e kronslut o snakka skit om den...måste väl fatta att en zr femåttio inte drar 5-6 liter milen om den e frisk ellerhur!
vad gäller stötdämperiet på ALLA skotrar så blir de ju slut tids nog..på zr satt det fox dämpare o e de friska o rätta grejjerna i dem kan du ju bomba sjukt hårt på sönderkörd led utan att du mosar ditt skelett till benmjöl!

Håll er till ämnet o hjälp karln å få en bra skoter...ett tips e ju¨å kolla på skicket,ta komp prov,fråga runt här o av andra om vissa svagheter som nu gjorts..som sagt en slutkörd skoter e ju slutkörd oavsett märke...man måste ju se till hur en vald maskin är i ursprungsskick att köra o äga ju!

zr e en bra maskin..lika så xcr fyrfjutti...dock inte världens vassaste kanske men de finns ju många andra bra maskiner med

såg en sx 700 för 17000 tex...bra maskin o driftsäker med.
zrt 800 19000,
en xcr 600 för 19000,
phazer II e ju braiga o många fler finns ju
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Hej, det blev en Polaris RXL -92 tillslut.
Resultat; Nya delar för 5000 efter några veckor och ska nu säljas.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
indy 500 skulle jag rekomendera, snygga, lätta, relativt pigga, väldigt tåliga, går inte sönder för ett hopp precis, hmm när jag tänker efter så tror jag inte jag kan komma på nå negativa saker om den... eller joo styret är lite lågt orginal :)
 
D

Deleted member 9532

snälla!

Sök?!? Finns ju 100 olika trådar om vad man ska köpa för skoter för hur mkt pengar!
Visst kan det vara tråkigt att ta upp samma gamla trådar, men detta håller ju ändå oss sysselsatta. Tycker inte att det är några problem, det håller ju liv i forumet:)