Bränslemätare

ulfson

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Sverige
Min bränslemätare på Skidoo Mach1 -98 har pajat,har provat att dutta till givaren men den är ändå i bott,någon som vet hur denna är konstruerad,finns det någon säkring eller kan det vara kabelbrott någonstans..
 

steffemelloydn1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
69
0
0
Piteå Sverige
Skulle nog sätta en slant på att du har ett kabelbrott...

Prova att dra en ny kabel (provisoriskt) från mätaren till givaren och se om nåt börjar funka...
.___
/ __\
\__ \
/___/teffe´Me´Lloyd´n
-------------------------
Ski-Doo Grand Touring
 

ulfson

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Sverige
Man måste väl bort med dynan för att komma
åt givaren.Hur får man bort dynan lättast iså fall... ?????
 

ulfson

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 25-Nov-02 kl 02:56 AM (CET)]Är det ingen som kan tala om hur jag lättast får bort sittdynan på en Mach1 -98:'(
 

steffemelloydn1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
69
0
0
Piteå Sverige
Vet inte säkert hur det är på 98:eek:rna men skulle tro att det är två bultar längst bak i bandtunneln som går upp mot dynans undersida. Sedan är det nog bara att dra den bakåt några centimeter och ta lös kontakten till baklyset. Har hört talas om dom som har dragit gängpaj så var försiktig när du sätter tillbaka den.


.___
/ __\
\__ \
/___/teffe´Me´Lloyd´n
-------------------------
Ski-Doo Grand Touring
 

ulfson

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Sverige
Det var då dom klenaste bultarna jag varit med om,dom small rakt av när dom skulle lossas. Jag har ringt ut alla kablar,det va bara 2st till givaren blå med hängsäkring samt en gul/svart och det är då inge kabelbrott i dessa samt säkringen är hel.
Då måste det vara mätaren eller givaren.Troligen är det väl givaren ändå...
 

ulfson

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Sverige
Jag har bara konstaterat att det är mätaren som är fel på min.Kostar nog en hel del att köpa ny,finns tyvärr inga på nån skrot heller...
 

ulfson

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Sverige
Om man Ohm-mäter givaren någon som vet vad den ska visa,,har tagit isär mätaren,men där blev man inge klokare,bara att det ser ut som stenålderstekink inuti.Men om man polvänder kablarna på mätaren så ska ju mätaren visa fulltank ?? och det gör den så därav trodde jag att det va mätaren.Men det finns ju inte så mkt som kan vara trasigt i denna.
 

Nockis

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Lillhäral Sverige
Nu fick jag till min mätare. Tömde tanken och skruvade bort givaren. Kikade på givaren och såg att en tråd hade lossnat från lödningen. Lödde fast tråden igen så funkade det great. Lycka till i vinter alla Ski-Doo fantaster. Nu får det gärna komma mycket snö.

//Thomas