Bränsleförbrukning på xc 600 -99??

Samuel

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Norr/Västerbotten
Är det någon mer än jag som tycker att dom drar fruktansvärt mycke bensin??? Jag har grovt räknat ut med hjälp av tankmätaren (vet dock inte hur exakt den är) och har kommit fram till ungefär 3 l/mil blandad körning. Å va den tar lekkörning har jag inte tordats räkna ut än..*rysa*. Finns det något sätt att få ner bensinförbrukningen eller är det bara at acceptera detta?? Tacksam för svar
 

Robban73

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Kolla tändstiften...

Det måste väl gå att bestycka om den, d v s byta munstycken, jag är ju ingen expert på detta och eftersom jag har lämnat in min mach z med samma problem, d v s för hög förbrukning av dyr soppa, så råder jag dig att prata med en handlare om ombestyckning. Dra en fullgasrepa med skotern, öppna upp och titta på tändstiften, är de kolsvarta får skotern för mycket soppa, tändstiften ska vara gyllenbruna, är de vita får den för lite, men det verkar ju inte vara problemet med din 600:a.

Lycka till...
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Förbrukning på XC600

HEJ !!
Jag har en XC600-99 som tar ca: 2-2,5l !!
Samuels tips är att rekommendera
Roger
 

Sune

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Keihin.....

Det är väl keihin gasare på 99'orna, testa och sätta dit SLP boost-bottle och PowerPak(plåtbrickor som placeras inne i förgasarna) Detta borde resultera i en mycket piggare maskin som oxo dricker mindre soppa. Gjorde det på en polares 700'a och jvlar vilken förbättring.

 

Tibbu

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Är det så stor skillnad mellan 98 och 99:an då

Har en 98 men inte tycker jag då att den drar så mycket. Den ligger väl vid 2,5 hård körning.

 

FOX1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
22
0
0
Huvudmunstycket...

Min gamla xc600-98 drog inte mycket trots stor tumme.
Nu när min polare köpte en 99-a var den jävligt törstig.
Iom detta beslutade vi att gå ner ett snäpp på huvudmunstycket, när detta gjordes upptäcktes även att trottlarna ej var synkade.
Efter detta gick den mycket bättre och drog vesäntligt mindre soppa.
I övrigt rekomenderar jag Boostbottle varmt till Polaris twin, tydlig skillnad!!!