Bränsleförbrukning Iq 600rr

mermy

Ny medlem
10 sept 2006
2
0
1
Är i valet och kvalet mellan att köpa en Iq 600rr. Dock undrar jag lite om bränsleförbrukning på denna maskin? Antar att den suger i sig en hel del med soppa och har hört att man inte kan åka speciellt långt på en tank. Dock beror de ju självklart på hur man kör.
Är de någon som har en eller vet hur mycket den drar beroende på körning osv?

Tack på förhand

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
allt beror ju helt på hur du använder högertummen....

lugn körning kan du nog få ner den till 1,3-1,4 vid rätt bestyckning och väderförhållande:)..
blandad fåår du nog räkna 2-2,5 iaf.
Hårdkörning (puder osv) då ligger den nog kring 3 iaf..

men detta är ingen långkörningsmaskin.de är en lekmaskin..du vill inte köra långt med den då den INTE är skön att sitta på...

och du kör nog lätt 4-5timmar på en tank..brukar då jag själv göra med 440in utan problem.och då är de mkt lek..

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
1.3 - 1.4 har jag då aldrig varit i närheten av.
Snarare mellan 4 och 5 liter.
Jag ska inte säga att min bestyckning är perfekt men den går då rent, bluddrar inte.
Då är det alltid fullgas som gäller.
Svar nej man kommer inte långt på en tank.
Känns som ett skämt när man är ute och kör med kompisar som har insprutare som går på 1,5 l.

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
kör på 2.5-4l milen på min på vad vi kan säga, blandad?
halvlugnt på väg till nå bra ställe sen fullgas å puder å hopp å lek å tokåk :)
du gör LÄTT av med en tank om dagen

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
1.3 - 1.4 har jag då aldrig varit i närheten av.
Snarare mellan 4 och 5 liter.
Jag ska inte säga att min bestyckning är perfekt men den går då rent, bluddrar inte.
Då är det alltid fullgas som gäller.
Svar nej man kommer inte långt på en tank.
Känns som ett skämt när man är ute och kör med kompisar som har insprutare som går på 1,5 l.

för att kunna mäta fram soppaförbrukningen på lugn körning så kan du inte göra nå fullgasrepor alls typ... 1,4 är väldigt lugn körning.men de går att komma ner i.de vet ja. har kört och kör med samma motor... dock är nuvarande motor inte testad och har pipor så den lär dra mer soppa jaa....

en standard maskin blöddrar inte så lätt:) man får öka ganska mkt innan den börjar blöddra.så du kan lika vara 1-2 enheter ifrån...

men enligt mig så är inte soppaförbrukningen spec intressant på en sådan maskin.. man klarar sig lätt på en tankt på en dag, de är ingen långfärdsmaskin:)

LeffePe

Aktiv medlem
11 mar 2009
76
0
6
drar lika som alla andra skotrar som inte har insprutning, kör min på ca 3 liter, men då äre full gas och lek hela tiden.

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
drar lika som alla andra skotrar som inte har insprutning, kör min på ca 3 liter, men då äre full gas och lek hela tiden.
låter rimligt....3liter måste man oig räkna med på en förgasarmaskin. Och självklart är det lek hela tiden, det är ju det skotern är till för.

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
Är det 4 mil dit man ska och leka så räcker definitift inte tanken.
Behövs minst 20 l extra

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Är det 4 mil dit man ska och leka så räcker definitift inte tanken.
Behövs minst 20 l extra
du behöver kolla över din maskin isf..jag har då inte haft några som helst problem med min 440 att komma längre sträckor..brukar köra ca 8mil tOr till stugan. då har man kanske 10liter kvar..då är de mkt fullgasrepor osv.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Även om man har insprut så kommer man upp på 3l milen. Bara svammel att man kör på 1,5-2l hård körning med en insprut.

Du får räkna 2-4l milen, ibland upp på 5l beroende på före och hur du gasar osv.