Då var man återigen på detta forum med ännu en renegade 800 02 fråga.
Har haft skoter i omkring 1 månad nu, det enda nackdelarna jag upplevt än så länge är att dämparna lätt slår igenom och den skyhöga bränsleförbrukningen (drar 4-5liter milen/normalkörning)
Tror ni man skulle våga byta munstyckena i förgasarna till någon storlek mindre, för i dagsläget så får den alldeless för mkt bensin i lågfart, (motorn börjar fyrtakta,dock så avtar det när man gasar på och kommer upp i högre hastighet) och så kan man ofta få några enorma smällar från avgassystemet när man backat och ska lägga in vanliga växeln igen (inget ovanligt att man får lock i öronen).
Har haft skoter i omkring 1 månad nu, det enda nackdelarna jag upplevt än så länge är att dämparna lätt slår igenom och den skyhöga bränsleförbrukningen (drar 4-5liter milen/normalkörning)
Tror ni man skulle våga byta munstyckena i förgasarna till någon storlek mindre, för i dagsläget så får den alldeless för mkt bensin i lågfart, (motorn börjar fyrtakta,dock så avtar det när man gasar på och kommer upp i högre hastighet) och så kan man ofta få några enorma smällar från avgassystemet när man backat och ska lägga in vanliga växeln igen (inget ovanligt att man får lock i öronen).