bränsle förbrukning v-kitt.

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
tjena, undra hur mkt bränsle förbrukningen ökar om man drevar ned lite och om man skaffar sej ett v-kit.har en rev mxz 550f -06 nu och bränsle förbrukningen liger på 2.0-2.1 liter milen nu .. någon som vet eller har ett v-kitt på en 550.

Och så vill ja veta hurt många hk´s de ger ?:)

tips på v-kitt :D? eller är de överhuvetaget inte värt ?:confused:

tack på förhand.:ciao:

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Har ingen erfarenhet så kan inte svara.

Har du gjort något med din maskin för att få den till 2L/milen? Tycker min 07a drar mer även fast jag inte gasar allt för mycket eller kör mycket puder...
De vi köpte den av sa att munstyckena var bytta men kanske ska låta ÅF kika ändå! =)

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
Har ingen erfarenhet så kan inte svara.

Har du gjort något med din maskin för att få den till 2L/milen? Tycker min 07a drar mer även fast jag inte gasar allt för mycket eller kör mycket puder...
De vi köpte den av sa att munstyckena var bytta men kanske ska låta ÅF kika ändå! =)
nopp ,helt orginal och jag pumpgasar faktiskt ganska mkt och mkt start och stopp :aetsch: =P

Tibur

Välkänd medlem
30 nov 2007
328
0
16
Piteå->Långträsk
min 600 börja dra ca 0.2 mer per mil efter variator kittning, men den hade ganska gubbig variator kittning från start så tror inte du får så stor skilnad i bränsleförbrukning.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs
min 600 börja dra ca 0.2 mer per mil efter variator kittning, men den hade ganska gubbig variator kittning från start så tror inte du får så stor skilnad i bränsleförbrukning.
Hur i hela friden vet du det? Ena dagen har min skoter tagit 4 liter milen och andra 4,8 liter milen. hur har du mätt? Är inte grinig, bara nyfiken.

Tibur

Välkänd medlem
30 nov 2007
328
0
16
Piteå->Långträsk
tja man får väl taga nån form av snittförbrukning, med orginal så var den som snålast 1.3 och som snålast med v-kit 1.5 I övrig körning så vart det oftast ca 0.2 mer jfr med vad den tagit tidigare. körde väl ca 300mil original och 400mil med variatorkitt.

Snabbare gick den inte, men accade och downshifta mye bättre, klart roligare och ösigare att köra.