Borlänges skoterleder

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Tjena!

Var ute och åkte i Borlänge med en kompis. Vi planerade att åka till Djurås och åkte från söpnarby vidare till kvarnsveden - repbäcken sedan långt upp i skogen mot som vi tror var bäsna. Kan man komma till Djurås den vägen (via Bodarna) Eller måste vi köra på andra sidan älven allstå åka via gimsbärke/duvnäs?
Vi gav upp under en stor elledning där leden delades. Ena hållet gick till idkeberget och andra förmodligen till vårat mål men vi var inte säkra. Observera att dessa leder var utanför våran skoterledkarta inom Borlänge omr.

mvh

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Just det Repeter, jag glömde. Vi tog höger vid T korsningen och åkte en bit. Sedan kom vi in i ett bostadsområde. En by jag aldrig sett till förut. Där verkade leden sluta helt. Vart missade vi att åka ?

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
43
Borlänge/Tjärnvallen
När vi tagit höger vi Tkorset kom vi fram till ett elverk/elstation där gick leden åt två håll. Tog vi till höger kör man över järnvägen, sedan korsar man stora vägen sedan över ett par åkrar sen kommer man till ett bostads område där leden verkar sluta.

Tog vi vänster verkade leden gå över järnvägen sedan ner till stora vägen och sedan ta slut.

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Då är det säkert dig farsan pratar om. Är det båtar är det Kimmen, är det skotrar är det Peter. Jag är en Bäckman son.

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
bort mot kaffestoga är det väldigt svårt. går inte att hitta via karta/ led utan man ska över grangärde vägen nånstans åka typ på ludvika sidan om den sen över ludvika vägen för att där öppna en grind å sen ska man nog hitta.

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Hur åker jag från sör amsbergs fäbodar till åselby? Någon som har kört den vägen?