Borde vara som i Irak. Tar man nått så riskerar man att händerna åker i sopkorgen

switchback8

Aktiv medlem
22 nov 2007
52
0
1
Inatt eller idag (20-21/11) har någon klåfingrig ligist snott skoterns fatbarstyre med tillhörande delar (alltså kapat alla kablar - tack för den). Skotern står under carporten på gården, men vad hjälpte det. Adressen Hermansvägen i Gammelstad. Styret specialbeställt från USA.

Sett & hört nått? Rykten? Jag är intresserad av allt. Hör av dig. Vill du vara anonym. gå in på blocket och kika under "efterlysning" och "fatbar" och maila den vägen. Hittelön.

Jag är glad att jag inte kom på tjuven/tjuvarna....får då hade jag väl skakat galler nu...

Hälsningar Urban
 
Last edited:

ET Empa

Välkänd medlem
4 nov 2007
136
1
6
Jämtland
"Borde vara som i Irak. Tar man nått så riskerar man att händerna åker i sopkorgen "

fel att folk lär sig att ta hand om sina egna saker och ge f*n i andras man blir så hilma förbannad när sånt där händer och när man minst annar det oxå te.x. fick en kille som jagkänner sin fiddy stulen låst i sitt låsta garage....GGRRR:mad:
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Självklart är för förjävligt att någon snor sakerna från skotern

Men trodde du verkligen att du skulle få ha skotern i fred om du ställer den i en carport?, du ska nog vara glad att dom inte tog hela skotern

Och carprortarna i gammelstad är väl det stället i Luleå där det stjäls mest prylar, jag vet jag har bott där i 3 år och fick mer än 1 gång jaga bort snorungar därifrån

Dom som byggde dessa carports i gammelstan ville verkligen göra det så lätt som möjligt att stjäla, ingen insyn och kanppt några lysen
 

switchback8

Aktiv medlem
22 nov 2007
52
0
1
Tjena!
Kan bara hålla med er i allt. Jag bor dock i villa och har en carport utanför garaget. Ett prydligt och lugnt villaområde. Trodde jag. Funderar lite på något dolt "stöldskydd". Dock är jag osäker på hur man ska dumpa eventuella kroppar efteråt :)
 
Last edited:

blackmasai

Medlem
4 dec 2007
40
0
1
29
finland/åland
jag bor på åland så jag är ganska lugn. men det är juf förjävligt att någon går o snor snöskotrar. dom kan köpa sina egna snöskotrar istället ;(
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
tjenna urban, om du säger vad det var för styre så ska jag hålla utkik vid skolan för jag vet ett gäng som alla vet far runt i bodor och garage / carports osv och snor, och dom har fått sig jävlust med stryk och lugnats sig nu, men om du har lite info så kan jag se om dom *****rna har skaffat sig ett nytt styre.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Tjena!
Kan bara hålla med er i allt. Jag bor dock i villa och har en carport utanför garaget. Ett prydligt och lugnt villaområde. Trodde jag. Funderar lite på något dolt "stöldskydd". Dock är jag osäker på hur man ska dumpa eventuella kroppar efteråt :)
aha okey okey då är jag med, ja har man carport på sin egen gård så hade man ju kanske kunnat räkna med att få ha sakerna ifred

jag bodde på "gränderna" i gammelstan och där hade dom gårdsvakter för att förhindra alla stölder från bilarna där

det är ju ett lungt område i övrigt men när jag bodde där så sas det iaf att det var tattarna från Hertsön som for dit och stal och när jag bodde på Hertsön och jobbade natt så såg jag bilar fara fram och tillbaka på nätterna
 

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
jaa.. vad ska man säga:p hehe.. var det ett fly minibend??... lr ett fly styre if.. vet du vars man kan beställa såna ifrån?? mhv kenny
 

switchback8

Aktiv medlem
22 nov 2007
52
0
1
Sv: Re: Borde vara som i Irak. Tar man nått så riskerar man att händerna åker i sopko

Hej!

Ett Fly fatbar svart (minibend). Och jag kommer gärna och misshandlar dom :) Inkl. "kudde".



tjenna urban, om du säger vad det var för styre så ska jag hålla utkik vid skolan för jag vet ett gäng som alla vet far runt i bodor och garage / carports osv och snor, och dom har fått sig jävlust med stryk och lugnats sig nu, men om du har lite info så kan jag se om dom *****rna har skaffat sig ett nytt styre.
 

switchback8

Aktiv medlem
22 nov 2007
52
0
1
aha okey okey då är jag med, ja har man carport på sin egen gård så hade man ju kanske kunnat räkna med att få ha sakerna ifred

jag bodde på "gränderna" i gammelstan och där hade dom gårdsvakter för att förhindra alla stölder från bilarna där

det är ju ett lungt område i övrigt men när jag bodde där så sas det iaf att det var tattarna från Hertsön som for dit och stal och när jag bodde på Hertsön och jobbade natt så såg jag bilar fara fram och tillbaka på nätterna
---

Gränderna är ökända..men tror det blivit bättre sen grannarna patrullerar...men visst är det ett galet samhälle där man måste vakta på sina grejor. Desutom ska de garanterat ha pengar
till droger - så varför kan inte "staten" ge dom gratis droger, då knarkar dom ju ihjäl sig och då slipper vi stölderna....eller är jag lite för smart nu? :)
 

pallo123

Medlem
4 jan 2008
46
0
1
Luleå
www.trappers.mine.nu
Självklart är för förjävligt att någon snor sakerna från skotern

Men trodde du verkligen att du skulle få ha skotern i fred om du ställer den i en carport?, du ska nog vara glad att dom inte tog hela skotern

Och carprortarna i gammelstad är väl det stället i Luleå där det stjäls mest prylar, jag vet jag har bott där i 3 år och fick mer än 1 gång jaga bort snorungar därifrån

Dom som byggde dessa carports i gammelstan ville verkligen göra det så lätt som möjligt att stjäla, ingen insyn och kanppt några lysen

bor i gammelstad. Känner många som blivit av med grejer som stått i garage just här. bedrövligt när man inte kan skilja på "ditt och mitt"
 
D

Deleted member 9532

Men om alla känner till att det är mycket stölder, varför inte göra något åt det?

Får ni ingen hjälp av polisen får ni väl göra nåt själva? Man kan ju inte gå runt och vara nervös över att saker och ting ska försvinna hela tiden!

Placera ett tillhygge innanför dörren och om ni märker något, grabba det och spring ut och skräm dem!

Kanske lite rå modell, men vafan ska man göra?
 

switchback8

Aktiv medlem
22 nov 2007
52
0
1
Men om alla känner till att det är mycket stölder, varför inte göra något åt det?

Får ni ingen hjälp av polisen får ni väl göra nåt själva? Man kan ju inte gå runt och vara nervös över att saker och ting ska försvinna hela tiden!

Placera ett tillhygge innanför dörren och om ni märker något, grabba det och spring ut och skräm dem!

Kanske lite rå modell, men vafan ska man göra?
------------------

Göra något åt det? Hm...få se nu...hur gör ni i Stockholm? Vi är nog procentuellt ändå ganska förskonade från brott jämfört med er...men visst fasen blir man förbannad. Men samtidigt så tror jag inte man blir lyckligare av att figurera i kvällspressen som "han som slog ihjäl skotertjuvarna ". För det är nog stor risk att man skulle överreagera
 
D

Deleted member 9532

------------------

Göra något åt det? Hm...få se nu...hur gör ni i Stockholm? Vi är nog procentuellt ändå ganska förskonade från brott jämfört med er...men visst fasen blir man förbannad. Men samtidigt så tror jag inte man blir lyckligare av att figurera i kvällspressen som "han som slog ihjäl skotertjuvarna ". För det är nog stor risk att man skulle överreagera
En granne vaknade på natten av ljud och bangar från förrådet, basebollträt åkte fram och polisen fick lyfta in snubben i bilen. Han var nog lite arg misstänker jag...
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
------------------

Göra något åt det? Hm...få se nu...hur gör ni i Stockholm? Vi är nog procentuellt ändå ganska förskonade från brott jämfört med er...men visst fasen blir man förbannad. Men samtidigt så tror jag inte man blir lyckligare av att figurera i kvällspressen som "han som slog ihjäl skotertjuvarna ". För det är nog stor risk att man skulle överreagera
Mosters dåvarande gubbe "biffig j*vel" fick sin bil sönderslagen ganska ofta så han och några polare lurade i några buskar en kväll och fick tag på dom efter lite springande. Efter lite prat med polisen som sa att dom inte kunde göra nått så sa dom själva att dom skulle titta bort, kan meddela att bilen blev inte sönderslagen nå mer:aetsch:

å detta var just i sthlm i ett lugnt villa kvarter, iofs så fighten som blev var ju en bit därifrån. Fast i dagens tider så skulle detta aldrig funka i vårat kära rättsväsende lr va de heter
 
D

Deleted member 9532

Det svenska rättsväsendet är inte direkt rättvist i mina ögon...
 

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Med både "svenskt" och "rättsväsende" i samma mening, kan den meningen omöjligtvis bli en positiv mening.
sveriges lagstiftning kan nog närmast bara beskrivas som löjlig i mångt o mycket, om man utrycker sig så snällt man kan, tyvär.