boost bottle

icemaniac

Medlem
8 jan 2010
40
1
1
har problem med stormen, den är lite seg på gas svaret. vill bööpa men går som ett troll bara den får lite varv.. satt och misstänkte tjuvluft eller dylikt men snubblade över boost bottle råd här och min maskin har ju hål klara i förgasar flänsarna för en sådadn men dom är pluggade med stora plast pluggar. nu till min fråga, sitter det något sådant orginal på polaris modeller eller är mina förgasar flänsar bytta mot några andra? har en storm 750, ingen som har en boost bottle liggande till en sådan som dom inte använder? passar den från någon annan modell?

tackar för svar på förhand.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
tror inte de sitter original..där emot kan de vara färdigt för att montera dessa..men den hjälper inte mot ett "böööhande"... bööhandet beror på att motorn inte får nog med soppa när den ska varva upp...boost bottlen gör visserligen att du får ett bättre gassvar samt jämnare gång..men innan den kan få de måste du ha rengjorda förgasare samt bestyckat rätt..

vet att just stormen är lite klurig att få till i motorn..men kika över dina förgasare.

icemaniac

Medlem
8 jan 2010
40
1
1
förgasarna är nyrengjorda så jag tror mer på tjuvluft, men hittade inte några sprickor i förgasar flänsarna heller när jag skruvade ihop skotern, ska testa startgas runt förgasarna o se om jag får någon ändring i gången..det är inte så mycket bööpande som att den liksom vill dö, och man får lirka gasen lite för att få varv på motorn o då svarar den direkt. står den på tomgång o man ger snabb gas så dör den och kommer igång när man släpper gasen igen, men bara från tomgångs varv typ. kör du och har lite varv så får du respons direkt.skotern är ju iof en 93:a och jag misstänker att det lär har skruvats på förgasarna hit o dit under tiden så den skulle kanske behöva en förgasar justering/synkronisering. bestyckningen är 350,360,390 lägst mot variator. vet att storm motorerna varit krångliga att få att gå riktigt bra så min är knappast nått undantag, men skulle vara kul att få lite botten register också och inte bara fullgas, blir lite krångligt att använda skotern med familjen då :)

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
en polare har exakt samma fel på sin skoter om det inte är du jens som skriver då? annars vill jag veta när du har löst det så kan jag tipsa min polare.

icemaniac

Medlem
8 jan 2010
40
1
1
nej det är inte jens som skriver :) och hittar jag felet ska jag meddela vad som krånglade :)

var ute o provade lite nu, känns som den inte går riktigt förän du kliver över 5500 - 6000 varv då kickar allt in och det är som en hästspark i röven.
skulle vara kul om den gick lite jämnare därunder oxå :-S

Last edited: