Någon som vet hurvida det ska vara några fjädrar på den främre svingen i boogien på en et250? För på 340 är det då det??
Den va då redigt sprucken denhär svingen, men de syns vilken som åsyftas.
(den är svetsad nu)
Sen har jag en till fråga... kan låta lite flum. Men hur skuren ska en motor vara för att man ska byta olika saker. Den här etn har skurit sägs det, men jag tycker cylinder och kolv såg ganska bra ut. Hur djupa repor ska det vara för att man ska måsta hona och byta kolv? Kan man sätta ihop allt, testa kompet, och uti från det avgöra om nåt måste bytas?? Vars bör kompet ligga?
Den har visserligen gått runt 2000 mil, så nya ringar kanske man borde kosta på hur som helst? Alla tips mottages tacksamt.
Försökte ta några bilder, men de blev nog inge vidare att avgöra utifrån.
Den andra sidan av kolven skulle jag kalla felfri.
Samma sak med cylindern, bara på denna sida det är några skador.
Den va då redigt sprucken denhär svingen, men de syns vilken som åsyftas.

(den är svetsad nu)
Sen har jag en till fråga... kan låta lite flum. Men hur skuren ska en motor vara för att man ska byta olika saker. Den här etn har skurit sägs det, men jag tycker cylinder och kolv såg ganska bra ut. Hur djupa repor ska det vara för att man ska måsta hona och byta kolv? Kan man sätta ihop allt, testa kompet, och uti från det avgöra om nåt måste bytas?? Vars bör kompet ligga?
Den har visserligen gått runt 2000 mil, så nya ringar kanske man borde kosta på hur som helst? Alla tips mottages tacksamt.
Försökte ta några bilder, men de blev nog inge vidare att avgöra utifrån.

Den andra sidan av kolven skulle jag kalla felfri.

Samma sak med cylindern, bara på denna sida det är några skador.