Boggieförlängning glapp Lynx 49 ranger 2013

PelleLynx

Ny medlem
3 apr 2023
4
0
1
33
Sydvästra Soppero
Tjänare

Mattan började kugga över igår och jag tänkte vafaaan är detta..

Nå när jag står brevi skotern och duttar till på gasen så den vill hoppa framåt så lyfter sig bakersta boggiehjulen typ 5 cm lr nå. Hela bakre armen på 2 dm rör sig.

Jag är rätt säker den där bakre ledade historian alltid varit stel, hur ska det vara på denna maskin? För detta är inte vad som kallas flippboggie, eller hur va?

Är det något som gått sönder eller behöver det dras åt någonstans?
Jag ska ställa ut den i solen å tina så man ser hur det hänger ihop där bak.
 

PelleLynx

Ny medlem
3 apr 2023
4
0
1
33
Sydvästra Soppero
49 ranger har flip då kan bakre delen röra sig vissa modeller har den låsbart i nedre resp övre läge.
Har alla 49 ranger modeller flipp? För när vi började använda maskin sneglade jag på den där bakre förläggaren och tänkte det kanske var en såndär flipp.. men lägger man i backen å kör så rör den sig inte. Kan den ha varit i låst läge?

Nu rör den sig ju i höjdled när man kör framåt, det borde ju vara därför mattan plötsligt börja kugga över?

Jag fattar 0.. jag ska lyfta upp den och kolla närmare om jag hinner i eftermiddag
 

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
422
79
28
norrland
Tror alla Ranger 49 har flipp utom just -24 pro modell som är utan och vilket jag för övrigt beställt med 600r motorn. Mattan bör inte kugga över bara för att flippen är rörlig den är byggd att kunna vara rörlig men kolla mattspänningen.