Boggie årsm. ca 89-94

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
På XCR 440 SP -94 sitter ju en boggie som kallas XC 100 (lr nåt sånt). Såvitt jag kan se så är det ingen skillnad på den och andra samtida Polaris-boggies?
Det är väl en likadan boggie på t.ex. -89:eek:rna också va? Om inte..vad skiljer på dom?
Den är nämligen lite krasslig men en sån boggie är ju inte såå dyr...är det samma så har man ju både en ok å en reservdels-boggie :)
 

WhiteDog

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Luleå
Det finns 6st olika boggin på polaris från 89-95 "XV,XX,ITS typeI,ITS typeII,XC-100 och XTRA" Skenor, boggiinfästningar och dylikt är olika. Skenor från en ITS typeII passar ej på dom äldre osv.. Har sprängskisser på alla dom boggi jag nämnt..
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
Hmm ok...
Det är ju så att skenorna på XC-100:an som sitter i skotern är dåliga...finns det nån av dom andra boggiesarna som har likadana skenor?
Antar att boggiefästena sitter på samma ställe, om man skulle få för sig att byta hela boggien?

Har du sprängskisserna på datorn så maila dom gärna till mig på jbg@home.se!
 

WhiteDog

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Luleå
[Uppdaterat: Senast editerat den 20-Oct-03 kl 02:40 PM (CET)]Har Polaris verkstadshandbok 90-95. Vilka sprängskisser ville du ha? har ej på datorn än, men det går att fixa på ett par min.Tyvärr så finns ej artikelnr. med i boken så det är svårt att se från vilken annan boggie de kan passa. Utseendemässigt så finns det ingen som ser ut som XC-100ans, men dom går nog alltid att modifiera. Är ej så stora skillnader det rör sig om. Boggiinfästningarna i bandtunneln skiljer från boggi till boggi. 88-92 har samma infästningar. sen är det skillnad från år till år fram till xtraboggina kom.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
Hmm ok.
Det är så att jag frågar åt en polare som har en risig XC-100 då...jag rådde honom att försöka hitta en XTRA-10 men han ville gärna ha en orginal eftersom då kunde ha han sin gamla till reservdelar...vi trodde då att alla Polaris-boggie's från typ -91 till -94 var i stort sett exakt lika. Men nu när det ändå inte var lika så får man hoppas det blir en XTRA-boggie för honom.

Ang. skisserna så skulle det vara roligt att ha kanske en av varje på de där äldre så man kunde sätta sig in o. kolla lite vad som är skillnaderna på dom!