blödrar vid gaspådrag

skjon

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
tjenna!!
min xcr440 -98 bara blödrar när man trycker fullt.. för mycke soppa/luft lr för lite luft?? tacksam för nå svar.. så man vet lite inan man börjar pilla :p
 

XCR440

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Övertorneå Sverige
Visit site
Tjena!
Har exakt en likadan skoter som dig.
Vilket sammanträffande. :)
Jag hade precis samma problem som dig tidigare. Då var det helt fel bestyckning.
Huvudmunstyckena ligger på 360 original. Men min skoter har variatorkit och sluburk så jag har 340:s huvudmunstycken och 42,5:s lågfartsmunstycken men den bluddrar fortfarande lite så jag måste minska ner till 35 ungefär på lågfarts. Prova laborera lite. Men jag misstänker att det är samma problem som jag har!
Förresten, går den bra på höga varv?
 

skjon

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
den går sämst på höga varv, de som förbryllar mig mäst. men den kan juh vara fel bestykad. tack för infon ifal. ska kolla om de sitter 360 på den. den har juh gåt på cross tidigare i sitt liv så ja tror den kan va om bestyckad
 

XCR440

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Övertorneå Sverige
Visit site
Den är säkert bara helt fel bestyckad...beror ju på ifall den snurrat i fjällen eller så också..
Men kolla munstyckena så löser det sig säkert!
Förresten! Vet du hur många hk dom har original?
 

skjon

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
ok, ska kolla upp bestykningen.. min är då reggad på 85hk å ska man kolla va som säjjs på internet så ska den ligga på 95hk men runt 85-90kh låter nog mäst vettigt.
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Man ska inte tro alltför mycket på vad det står för effekt i regbeviset för en skoter, det verkar ibland vara slumpen som avgör om det överhuvudtaget står nån siffra där.

±10 % avvikelse mellan olika mätningar på likadana motorer är inte heller ovanligt. Man kan ha mätt vid olika omgivningstemperatur eller enligt olika mätmetoder, räknat fel eller avrundat vid omräkning mellan olika enheter, motorn kan ha varit mer eller mindre väl inkörd osv. Det hör också till saken att provbänkar för effektmätning sällan har bättre mätnoggrannhet än ±3 %. De gamla DIN och SAE-standarderna kräver max ±5 % och det har provbänkstillverkarna rättat sig efter.