Billigast? Org krök eller effekt?

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Ett träd hoppade ut framför mig.. eller så ve de så att jag hade valet att köra ner i en 1,80 djup grop eller i ett träd. Nu till min fråga, Tänkte titta med försäkringsbolaget om att kanske låta mig lägga pengar imellan på en trimkrök.
Va kostar en org krök å va kostar en trimkrök? (nya)
Skotern än en Edge 700 -02

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
"Va kostar en org krök å va kostar en trimkrök?" Det kan du väl själv ta reda på? Genom att kolla på någon av alla internetsajter. Eller gå till din närmsta polaris återförsäljare?

R

Robin

Ett träd hoppade ut framför mig.. eller så ve de så att jag hade valet att köra ner i en 1,80 djup grop eller i ett träd. Nu till min fråga, Tänkte titta med försäkringsbolaget om att kanske låta mig lägga pengar imellan på en trimkrök.
Va kostar en org krök å va kostar en trimkrök? (nya)
Skotern än en Edge 700 -02
Försäkringsbolaget kommer knappast lägga ut pengar åt dig till en trimpipa på en skoter som går på allämna leder och inte bana.

//Robin

spacecow

Välkänd medlem
6 nov 2005
238
0
16
Falun, Sweden, Sweden
Jag vet en som fått sina dämpare utbytta till öhlins(han hade krökt hela framvagnen) då dessa va i samma prisklass som standard. har för mig det va försäkringsbolagets skoterskrot(nån licenserad eller nått) som ringde killen och fråga vilka han skulle skicka som utbyte

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Det kan du väl själv ta reda på? Genom att kolla på någon av alla internetsajter. Eller gå till din närmsta polaris återförsäljare?
Mmmm.. va duktig du e.. tur att inte alla svarar så!!
allt går väl att ta reda på själv!! men nu e det så att de e enklare att fråga här än att ringa/surfa runt!!!

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Försäkringsbolaget kommer knappast lägga ut pengar åt dig till en trimpipa på en skoter som går på allämna leder och inte bana.

//Robin
Jo jag förstår hur du tänker.. men min tanke va mer som spacecow mena.. kan ju va så att de e billigare me en effekt än en org, å dom flesta som har haft me förs.bolagen att göra vet att dom gör allt för att spara pengar.

R

Robin

Ja men eftersom pipor är olagliga utanför bana så garanterar jag dig att det du tänkt inte kommer att fungera.

//robin

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.291
86
48
Övik
Sen när blev dom olagliga? Är det någon ny lag som har kommit som jag har missat eller?

R

Robin

Pipor=ändrar Ljudet karaktär samt dB nivå som överstiger vad som enligt står i regbeviset på skoter= Olagligt=Böter.

//robin

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Mmmm.. va duktig du e.. tur att inte alla svarar så!!
allt går väl att ta reda på själv!! men nu e det så att de e enklare att fråga här än att ringa/surfa runt!!!

Mycket enklare? du menar låta någon annan göra jobbet åt dig?
Lovar att ingen här, kan utantill +- 100kr det exakta antalet kronor som det kostar. Utan någon skulle kanske ta tiden att kolla upp det själv, som du tydligen inte är möjlig till att göra? så vitt jag ser, har du inte fått reda på priset ännu?

Enklare var ordet, tycker du att det är särskilt svårt att tex söka lite på google.se om sakerna du vill ha? om du hade tagit dig tiden, hade du redan vetat priset.

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Mycket enklare? du menar låta någon annan göra jobbet åt dig?
Lovar att ingen här, kan utantill +- 100kr det exakta antalet kronor som det kostar. Utan någon skulle kanske ta tiden att kolla upp det själv, som du tydligen inte är möjlig till att göra? så vitt jag ser, har du inte fått reda på priset ännu?

Enklare var ordet, tycker du att det är särskilt svårt att tex söka lite på google.se om sakerna du vill ha? om du hade tagit dig tiden, hade du redan vetat priset.
Men tänk lite för fan... kan ju va nån som ha köppt nån av sakerna, jobbar med att sälja eller vad som helst.. är inte ett forum till för att fråga saker för h-vette?? de enda som vore enklare vore om du sköter ditt å svarar på dom frågor du kan ge svar på.. å min fråga va inte att "Hasse" skulle göra jobbet åt mig, utan om nån visste.