Billig försäkring!

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Tjabba!
Ska fara å hämta en -06as rmk 600 till helgen, så jag börjar snegla på försäkringskostnader och sånt nu. Så jag tänkte fråga om någon kunde ge mej tips/råd om följande:
1. Vilket bolag är billigast men har samtidigt bra villkor osv. Kort och gott: vilket försäkringsbolag tycker DU är bäst?
2. Är det värt att ha en helförsäkring, eller räcker det med halv?
3. Varför är det försäkringsbolaget bäst som du skrev i fråga 1 bäst? Samt priser osv.

OBS! Går skola, så har ingen fast inkomst.

Med vänlig hälsning, //Markus

K

krickus

Tjabba!
Ska fara å hämta en -06as rmk 600 till helgen, så jag börjar snegla på försäkringskostnader och sånt nu. Så jag tänkte fråga om någon kunde ge mej tips/råd om följande:
1. Vilket bolag är billigast men har samtidigt bra villkor osv. Kort och gott: vilket försäkringsbolag tycker DU är bäst?
2. Är det värt att ha en helförsäkring, eller räcker det med halv?
3. Varför är det försäkringsbolaget bäst som du skrev i fråga 1 bäst? Samt priser osv.

OBS! Går skola, så har ingen fast inkomst.

Med vänlig hälsning, //Markus
Du bör nog se om formuleringen av punkt 3 i ditt inlägg.

Vidare är det omöjligt att svara på dina frågor då en försäkringspremie grundas på en mängd faktorer.

Ring runt och hör med alla bolag.

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
Vi har dina-försäkringar på båda våra och det är det överkomligaste i premieväg om du frågar mig. Villkoren känns helt okej för den summan.

Sen beror det väl som sagt på ålder, vart man bor, om man har förarbevis etc etc.

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Det är ju omöjligt att säga vilket bolag som är bäst för dig, att ringa runt är enklaste sättet att hitta rätt.

Dock så finns väl Piteortens försäkringsbolag, har hört att de ska ha ganska låg premie men 10.000:- i självrisk, inget jag skulle välja men det är ju en smaksak.

Själv har jag länsförsäkringar, var klart billigast för mig samt att de var bra att ha och göra med när jag kraschade min första skoter.