Monterat Garmin 620 fästen på både XP Chassiet (de två nedre bilderna) och XU Chassiet innanför vindrutan enligt bilder (har fler bilder på en annan havererad dator jag försöker få igång men inte lyckats ännu med).
I all enkelhet, plocka bort instrumentering , sätt en förstärkningsplatta innanför av 2 mm alu och skruva dit fästet, fick göra lite specialfäste på Xtrimen för att kunna vinkla bakåt tillräckligt.
GPS:en sitter väl skyddad på bägge chassina jämfört med montering på styret och grejorna fungerar utan problem i rejäl kyla då det värmer bakom rutan.
Hanteringsmässigt känns det också helt ok, det blir inte för långt bort eller oåtkomligt och infästningen blir väldigt stadig dvs inget problem med vibrationer som gör skärmen suddig om man ser på den under färd.
Har du någon stående modell typ Garmin CSX 60 osv så monterade jag en sådan tidigare till höger om instrumenteringen.
Eldragningen är gjort direkt från batteriet på bägge maskinerna med en av/på strömställare som jag bara slår på vid längre förflyttning men det beror ju på vilen typ av GPS och vilken batterikapacitet man har/behöver.