Spånar vidare om vad som kan tänkas behövas till motorn som skall byggas.
Som det ser ut så blir det följande:
RK Tek 827 big bore (har redan drop in) så då behöver jag bara förbränningsrummen.
Eftersom jag skickar dit mina cylindrar så får han även porta dom.
Modifiering av rave portar ingår.
När cylindrarna är klara så skall även vevhuster portas.
Crank Shop "helsystem" (enkelpipa) funderar på att byta till en Tikka PPC slutburk.
Summit XR-S luftburk.
V-Force 3 reeds.
Original tändbox (eftersom det är en powertek borde det fungera)
Någon som provat använda sig av tändkil till dessa motorer (rotax 800)?
skall man prova med 1,25 eller 2,5 graders?
Tips på någon som är duktig på att porta vevhus, har funderat på SMP eller M-Performance.
Någon som har mera tips eller ideer?
Är ute efter en hållbar motor med bra register och effekt.
Skall inte stressa med denna motor utan siktar på att ha den klar till nästa vinter.
Som det ser ut så blir det följande:
RK Tek 827 big bore (har redan drop in) så då behöver jag bara förbränningsrummen.
Eftersom jag skickar dit mina cylindrar så får han även porta dom.
Modifiering av rave portar ingår.
När cylindrarna är klara så skall även vevhuster portas.
Crank Shop "helsystem" (enkelpipa) funderar på att byta till en Tikka PPC slutburk.
Summit XR-S luftburk.
V-Force 3 reeds.
Original tändbox (eftersom det är en powertek borde det fungera)
Någon som provat använda sig av tändkil till dessa motorer (rotax 800)?
skall man prova med 1,25 eller 2,5 graders?
Tips på någon som är duktig på att porta vevhus, har funderat på SMP eller M-Performance.
Någon som har mera tips eller ideer?
Är ute efter en hållbar motor med bra register och effekt.
Skall inte stressa med denna motor utan siktar på att ha den klar till nästa vinter.
Last edited: