Bestyckning Sx 700 -97

lappjohan

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
Karlskoga/Arjeplogs Sverige
Tjena, har en sx 700 osm jag tycker går lite fett på lågvarv.

Jag bor uppe i Arjeplog på ungefär 400 m.ö.h
och köpte skotern i Boden.

Vad ska ja ha för munstycken?
Det är flateside fuggar och ´sånna har jag aldrig skruva i, är det svårt?
hur är det med synkronisering av dem?

Tack på förhand / Johan
 

Mountaine9700

Aktiv medlem
1 jan 2000
70
0
6
stockholm Sverige
om jag int eminns helt fel så sitter det 343.8 på 2 cylindrar och 345 på cylindern närmast variatorn..tror inte min är ombestyckad..körde den på 1.68 /mil i påskas
långkörning och då låg jag int eoch mesade + att det var halvsladdrigt i spåret.
mellan 60 -120 i 13 mil...otroligt bra...

 

lappjohan

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
Karlskoga/Arjeplogs Sverige
Okej, varför är det olika bestyckning på cylindrarna?

1.68, det är väldigt inponerande. Min drar lite mer men får den lätt under 2 om jag ligger o kör långkörning. Väldigt inponerande för en 700 tripple lr hur!

 

Mountaine9700

Aktiv medlem
1 jan 2000
70
0
6
stockholm Sverige
Grym motor på alla sätt...
glöm inte att följa bestyckningarna, ska nog vara mer på variatorsidan för kylningens skull..nyper väl annars...
fast jag känne rinte så många yamma ägare som det skurit för...
 

ub

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Kolla bränsleskruvarna under förgasarna,
1. ställ dom 1,5 varv ut.
2.flytta nålarna ett halvt steg ner
3.huvudmunstycken. på variatorsidan 143.8 och dom andra två 142,5
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
orginal är 143,8-143,8-145 men man kan nog gå ner ett snäpp på den, min går lite fett på lågvarv med pipor(slp) så jag funderar på att sätta 1 snäpp mindre där. med pipor gick jag upp till 147,5-147,5-148,8. och då går den riktigt bra. Men orginal e nog lite fet. Hör med Danne på yamaha i luleå. han e duktig på det där.

MVH Erik