Bestyckning rev, drar mycket olja ?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Hallå, har en rev 600 h.o, kollade stiften för ett tag sen o dom hade lite antydan till att vara nästan vita, kollade upp bestyckningen och pilot var 15, hög 380, enligt ski-doos orginal tabeller är den nerbestyckad från 17,5 till 15 på lågfart, men original huvudmunstycke,

har inte kollat stiften efter jag precis bränt ur den,

bör nämnas att insugsgummina/reedsen var dåliga så dem är nybytta, gått ca 15 mil.

så nu undrar jag, skall man bestycka upp lågfarten ? kör som lägst runt 100 meter ö.h

2.

sen en annan sak, har märkt att den drar MKT olja, ringde till en ski-doo skruvare och han sa att "armen" till pumpen inte kan vilja gå tillbaka riktigt, kollade upp det och den gick tillbaka hur fint som hellst. Drog 1 liter olja på fulltank (40l ?)

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Bestyckningen kan jag tyvär inget om på 600 men oljan om den tar 1 liter så är det ju 2.5% vilket jag tycker är perfekt? blandar själv i tanken å jag blandar då 3% alltså ca 1 liter och 2 dl på 40 liter!

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Bestyckningen kan jag tyvär inget om på 600 men oljan om den tar 1 liter så är det ju 2.5% vilket jag tycker är perfekt? blandar själv i tanken å jag blandar då 3% alltså ca 1 liter och 2 dl på 40 liter!
Vet ju ikke hur stor tanken är, men 1,- 1,5 liter olja på en fulltank är ju bara för mycket. är inge vidare på att räkna ut men borde ju bli 3,5-4 % ?

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
så nu undrar jag, skall man bestycka upp lågfarten ? kör som lägst runt 100 meter ö.h

sen en annan sak, har märkt att den drar MKT olja,(...) Drog 1 liter olja på fulltank (40l ?)
Du skulle nog kunna bestycka upp till 17,5 eller rent av 20. Men så länge den inte går snålt så behöver du ju inte göra något.

Oljeförbrukningen verkar vara helt i sin ordning, den kan nog inte ta så mycket mindre utan att skära ;)

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Du skulle nog kunna bestycka upp till 17,5 eller rent av 20. Men så länge den inte går snålt så behöver du ju inte göra något.

Oljeförbrukningen verkar vara helt i sin ordning, den kan nog inte ta så mycket mindre utan att skära ;)
Okejokej, dragit kanske 1-1,3 liter olja ungefär på full tank..
Funderar på om man kanske skulle bestycka ner den på högfart ? tycker den drar lite mycket, givetvis så gasas ju det en hel del men i helgen kom jag inte fullt 10 mil på fulltank, :tsk:

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
ska byta till org 17,5 idag,
när skotenr är varm så måste mAN ha fullgas ? var även så på min prox2a, samt en kompis iq, så de bör inte vara kolvringarna som folk yrar i ? ibland när man ska i med backen lägger den av men oftast går det klanderfritt.

får se hur långt man kommer på en tank i helgen då:worried: förra helgen blev de 8,5 mil...

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Sätt i original bestyckning. Annars får du bara byta kolvar. Ev. att du går ner på högfart till typ 370 el 360 (380 original va?). Men då måste du kolla på stiften. Fullgasrepa och kolla stiften. Men lågfart ska vara 17,5. Jag provade 20 och den gick som ett as.

Edit: Min brukar ta 4l/milen. Kör mycket puder/tung körning.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Sätt i original bestyckning. Annars får du bara byta kolvar. Ev. att du går ner på högfart till typ 370 el 360 (380 original va?). Men då måste du kolla på stiften. Fullgasrepa och kolla stiften. Men lågfart ska vara 17,5. Jag provade 20 och den gick som ett as.

Edit: Min brukar ta 4l/milen. Kör mycket puder/tung körning.
du som verka ha skruva en del med din rev, kolla min andra nyare tråd.