Bensinförbrukning 600-800cc?

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6
Hur mycket drar 600cc:arna och upp till 800cc? Alltså på ett ungefär.

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Sv: Hur mycket benis drar dem?

Går maskinen som den ska så hänger i princip allt på gastummen. Som tidigare talare sa, 2-5 liter.

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6

Hur mycket beroende på storleken på motorn då?
Alltså vad drar en 600cc, vad drar en 700 samt 800?

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen

Titta på Skoterbanken, så kanske det står nått ungefär :) (om man tror på det som står)

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6

Skulle fortfarande säga 2-5 liter milen.
Någon orginalmaskin som du kan nämna som drar 5 liter milen? Låter förvånas värt högt mot de jag hittade på skoterbanken.

D

Deleted member 9532

bara för att dom är original, betyder det inte att de går optimalt...

Man kan ju få ett söndagsex också...

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall

Någon orginalmaskin som du kan nämna som drar 5 liter milen? Låter förvånas värt högt mot de jag hittade på skoterbanken.
Allt beror på hur man kör.

Jag svarar utav erfarenhet, men om det inte duger åt dig så är det inte mitt problem.

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6

Allt beror på hur man kör.

Jag svarar utav erfarenhet, men om det inte duger åt dig så är det inte mitt problem.
Här var man på hugget, jag ställde en simpel frågar och jag får den responsen? Jag undrade enbart om du kunde nämna en maskin, jag ifrågasatte inte ditt svar på något vis?

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall

Min XLT 600 drog ca 3 liter/milen förra helgen och då var det 80% körning i 30-40cm puder/ospårat samt hårdkörning, dvs full gas nästan hela tiden :)

R

Robin

Här var man på hugget, jag ställde en simpel frågar och jag får den responsen? Jag undrade enbart om du kunde nämna en maskin, jag ifrågasatte inte ditt svar på något vis?
Det går inte riktigt att säga en viss bränslemängd då det varierar så pass hårt beroende på hur mkt gas du har, vart du kör, på vilken höjd, i vilket före, snödjup osvosvosv så 2-5L/milen kan vilken maskin som helst ta.

Att köpa en skoter för att köra snålt är ju ungefär som att köpa en cykel men ta bilen till jobbet..

D

Deleted member 9532

Jag hade en polaris XC SP 700 DL som drog ca 4 liter milen innan bestyckningen...

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall

Min gamla F7'a var inte alls långt ifrån 5 liter, inte polarens MXZ 600 heller.

Inte direkt snäll körning då men.

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6

Min XLT 600 drog ca 3 liter/milen förra helgen och då var det 80% körning i 30-40cm puder/ospårat samt hårdkörning, dvs full gas nästan hela tiden :)
Hehe okej, då kan jag tänka mig att motorn slukar lite mer soppa. Jag kommer köra så mycket jag kan i sådana miljöer men eftersom jag bor i Hudiksvall så är det inte så mycket snö. Blir mycket leder till bättre snö orter. :)

Det går inte riktigt att säga en viss bränslemängd då det varierar så pass hårt beroende på hur mkt gas du har, vart du kör, på vilken höjd, i vilket före, snödjup osvosvosv så 2-5L/milen kan vilken maskin som helst ta.

Att köpa en skoter för att köra snålt är ju ungefär som att köpa en cykel men ta bilen till jobbet..
Tack så mycket, vet att det är mycket beroende på hur man kör och vart, men vela ha ett "ungerfärligt" mått på hur mycket de drog. Har tidigare kört mycket cross etc, men aldrig haft en egen skoter :)

Min gamla F7'a var inte alls långt ifrån 5 liter, inte polarens MXZ 600 heller.

Inte direkt snäll körning då men.
Okej okej, sitter och klurar lite på om det blir en 600 eller en 700, inte riktigt bestämt mig än dock.

B

Biosteel

M7 med fulla spätt i djupsnö kan komma fasligt nära 5 liter milen :)

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16

min drar 5 liter milen...
min gamla drog 4...

skulle vilja hålla med om att maskiner drar mellan 2 och 5 liter milen.
sitter mest i den som gasar. men i överlag så är doo å yammi är snålare än poo och cat.

W

w3stman

Beror ju mycket på modell och vilket år den tillverkades. Min sxr 600 -02 drar allt mellan 2,2-3. Har kommit på 3,3 liter som max då de var 1 meter puderkörning hela dan, och överdriver inte för fem öre :rolleyes: Men däremot när jag skjutsade på en fjälled ungefär 6-7 mil en dag så låg den på cirka 2,2. Men då var det körning i runt 80-100km/h precis i det varvtalet så den höll jämn hastighet, dvs inget som helst pumpgasande.