Tack så mycketTitta på Skoterbanken, så kanske det står nått ungefär(om man tror på det som står)
Någon orginalmaskin som du kan nämna som drar 5 liter milen? Låter förvånas värt högt mot de jag hittade på skoterbanken.Skulle fortfarande säga 2-5 liter milen.
Allt beror på hur man kör.Någon orginalmaskin som du kan nämna som drar 5 liter milen? Låter förvånas värt högt mot de jag hittade på skoterbanken.
Här var man på hugget, jag ställde en simpel frågar och jag får den responsen? Jag undrade enbart om du kunde nämna en maskin, jag ifrågasatte inte ditt svar på något vis?Allt beror på hur man kör.
Jag svarar utav erfarenhet, men om det inte duger åt dig så är det inte mitt problem.
Det går inte riktigt att säga en viss bränslemängd då det varierar så pass hårt beroende på hur mkt gas du har, vart du kör, på vilken höjd, i vilket före, snödjup osvosvosv så 2-5L/milen kan vilken maskin som helst ta.Här var man på hugget, jag ställde en simpel frågar och jag får den responsen? Jag undrade enbart om du kunde nämna en maskin, jag ifrågasatte inte ditt svar på något vis?
Min gamla F7'a var inte alls långt ifrån 5 liter, inte polarens MXZ 600 heller.Här var man på hugget, jag ställde en simpel frågar och jag får den responsen? Jag undrade enbart om du kunde nämna en maskin, jag ifrågasatte inte ditt svar på något vis?
Hehe okej, då kan jag tänka mig att motorn slukar lite mer soppa. Jag kommer köra så mycket jag kan i sådana miljöer men eftersom jag bor i Hudiksvall så är det inte så mycket snö. Blir mycket leder till bättre snö orter.Min XLT 600 drog ca 3 liter/milen förra helgen och då var det 80% körning i 30-40cm puder/ospårat samt hårdkörning, dvs full gas nästan hela tiden![]()
Tack så mycket, vet att det är mycket beroende på hur man kör och vart, men vela ha ett "ungerfärligt" mått på hur mycket de drog. Har tidigare kört mycket cross etc, men aldrig haft en egen skoterDet går inte riktigt att säga en viss bränslemängd då det varierar så pass hårt beroende på hur mkt gas du har, vart du kör, på vilken höjd, i vilket före, snödjup osvosvosv så 2-5L/milen kan vilken maskin som helst ta.
Att köpa en skoter för att köra snålt är ju ungefär som att köpa en cykel men ta bilen till jobbet..
Okej okej, sitter och klurar lite på om det blir en 600 eller en 700, inte riktigt bestämt mig än dock.Min gamla F7'a var inte alls långt ifrån 5 liter, inte polarens MXZ 600 heller.
Inte direkt snäll körning då men.
Någon orginalmaskin som du kan nämna som drar 5 liter milen? Låter förvånas värt högt mot de jag hittade på skoterbanken.
min drar 5 liter milen...Någon orginalmaskin som du kan nämna som drar 5 liter milen? Låter förvånas värt högt mot de jag hittade på skoterbanken.
Även en F7a som om man kör hårt med i puder så kan den komma upp i 5 liter milen.M7 med fulla spätt i djupsnö kan komma fasligt nära 5 liter milen![]()