Batteri till Rev

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Jag fick med ett biltema batteri till skotern när jag köpte den. En ski-doo rev renegade 05. Detta fungerar sisådär då han varnar för låg batterinivå lite nu och då. Skulle behöva köpa ett nytt och då någonting som håller högre klass än biltema. Tips och idéer? Har en känsla av att original kostar skjortan och inte är värt det. Vad skall det vara för ah styrka? Finns någonting att köpa via nätet så länka gärna.

MVH speedo_4

Braak

Välkänd medlem
24 okt 2010
194
0
6
Skellefteå
Är det en sdi utan elstart? Jaag hade en -04 sdi som jag bytte batteri på i fjol å skidoo orginal kostade 1200:- letade å hittade tillslut på autoexperten ett likadant för 350:- så det lönar sig verkligen att leta lite :) ett tips är att kolla upp modelbetäckningen på ditt batteri på brps sprängskisser å så bra googla det. Lycka till!

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Till min Fd Summit 800 04 hade jag Biltemas Gelebatteri.. det tjorvade ALDRIG!! Underhållsladdade gelebatteriet som man ska göra var 3dje månad (även på sommaren) och det tvekade ALDRIG, inte ens när det var -30 grader, full kräm hela tiden. Har köpt ett sådant till min nuvarande Summit 800 -09 också. Utan tvekan de bästa batteriet jag haft.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Biltema batteriet jag har är på 4 ah.
Detta låter väldigt lite jämfört med original 18 ah?
Vad är lämpligt att ha i ah?

Edit:
Hittade svaret på min egen fråga. batteriet skall vara på 3 ah på manuel start.. 18 ah är om man har elstart på skotern.

Last edited: