banta en renegade 1000 sdi

R

RevMan

Slutburken väger över 10kg så där har du lite. Elstarten om du klarar dig utan den, men ett batteri behövs ändå.

Ett tipps är att sätta luftfilter inuti luftburken så den inte suger i sig en massa remdamm, många 100sdi har rasat pga det. Elektriska bränslepumpen under motorn är också en svag länk, kolla på REV Mountain sleds på dootalk.com där står det massor av tipps om 1000sdi.
 

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
Slutburken väger över 10kg så där har du lite. Elstarten om du klarar dig utan den, men ett batteri behövs ändå.

Ett tipps är att sätta luftfilter inuti luftburken så den inte suger i sig en massa remdamm, många 100sdi har rasat pga det. Elektriska bränslepumpen under motorn är också en svag länk, kolla på REV Mountain sleds på dootalk.com där står det massor av tipps om 1000sdi.
Har en 600 sdi och denna har ju också detta problem med remdamm. Har dock rengjort spjällhus och reedventiler med jämna intervaller med blev litenyfiken nu när du skriver sätta i extrafilter i luftburken.

Vad för typ av filter och hur sätter man det filtret i sånna fall så att inte luftflödet blir sämre?
 
R

RevMan

600sdi är nog betydligt känsligare på vad du sätter för filter i burken. '
På 1000 kan man utan bekymmer sätta "pod" filter i luftburken. men gör man det på 600an tror jag att man stryper den. Om det är en REV 600sdi du har så plocka lös luftburken från sidokåpan så hittar du hålen där remdammet slinker igenom, tejpa för eller sätt dit mesh.
Pillade med motorn på en 1000sdi idag, helt sjukt villka stora grejjer, en kolv till 1000 har samma ytterdiameter som cylinderfodret till 800HO. Kolvbultar nållager vevstakar, allt ser ut att vara dimensionerat för 300hk. Om BRP hade tagit sig tid att fixa alla små bekymmer på 1000 så skulle det garanterat vara ovanligt med ras före 2000mil.