Har börjat gå igenom skotern inför den stundande säsongen, men när jag pillrat en stund med boggin ser jag att balataremmen som sitter längst fram mot drivhjulen ser rätt sprucken och jävlig ut....
Då är frågan om man ska åka och köpa lite balatarem på lösvikt, på typ granngården eller hydroscand, eller om det är nån mening med ett BRP-original-tillbehör.
Jag trodde dessutom i min enfald att de flesta maskiner hade 2 remmar fram, men jag kan ju ha fantiserat...
Är det bara att ta en lämpligt tjock vän och sätta på skotern medans man byter rem sen eller finns det andra vettiga tips/metoder?
Skoterns uppförande i övrigt är jag rätt nöjd med, inga överdrivna tendenser att skicka upp skidor i vädret eller slides genom mattan eller liknande
Skotern är en Ski-doo Formula 500 -98
Då är frågan om man ska åka och köpa lite balatarem på lösvikt, på typ granngården eller hydroscand, eller om det är nån mening med ett BRP-original-tillbehör.
Jag trodde dessutom i min enfald att de flesta maskiner hade 2 remmar fram, men jag kan ju ha fantiserat...
Är det bara att ta en lämpligt tjock vän och sätta på skotern medans man byter rem sen eller finns det andra vettiga tips/metoder?
Skoterns uppförande i övrigt är jag rätt nöjd med, inga överdrivna tendenser att skicka upp skidor i vädret eller slides genom mattan eller liknande
Skotern är en Ski-doo Formula 500 -98