"bööar" på 4 tusen varv rev blair morgan 04

matteno1

Välkänd medlem
7 apr 2008
184
0
6
edsbyn
hej! har en blair morgan som böar på 4 tusen varv, har rengjort förgasare, provat alla olika munstycken och inställning, kollat membran, insug, vad kan felet vara? mkt tacksam för hjälp :)

matteno1

Välkänd medlem
7 apr 2008
184
0
6
edsbyn
chokar jag så går den innan den blir för sur, alltså får den för lite.. har rengjort förgasarna med avfettning, ståltråd, tryckluft, provat att byta munstycken, ingen skillnad..

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
jag har också lite problem med att skotern inte går riktigt rent på något varvtal då man kör lugnt.. man ska ksk köpa nya stift, jag har aldrig bytt men köpte den i slutet av förra säsongen. Det är en mach 1 -99

Skojtertoken

Välkänd medlem
17 feb 2010
104
0
6
Kungsängen
Samma problem för mig förra året.. Inte så kunnig men den förklaring jag fick var höjden. kanske inte har någon betydelse i era fall dock.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
matteno1, om maskinen tar tjuvluft genom tex spruckna insugsgummin, dålig packbox på vevaxeln, så visar den liknande symptom.

Kolla detta noggrannt, annars eldar du upp kolvarna... Inte bra att köra om den går snålt!!

Edit, du skrev att du kollat insugen, men kolla packboxar också. Bomba med startgas bakom variator med motorn igång och lyssna om tomgången förändras uppåt eller neråt.