Bättringsfärg till huv???

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
Hej alla glada.

Jag har en enkel fråga. Finns det bättringsfärg till huvar(till polaris)?

Kom på en fråga till. Vad kostar en ny huv till en 00:as polaris, mellan tummen å pekfingret?

Tackar på förhand.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Jag vet att det finns bättringsfärg att köpa till Lynx så det finns antagligen till Polaris också...lär dock inte vara billig.
För en huv med lack o. dekaler skulle då jag inte vara förvånad om de begär 10000:- iaf.
 

Dann

Välkänd medlem
1 jan 2000
278
0
16
Sundsvall
Visit site
jag hade nog faktiskt gjort så att jag lämnat in huven till en hyffsat kompetent lackerare istället. blir nog inte så där ruskigt dyrt... max 3 papp om du ska ha nya dekaler o sånt tjafs :)
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Huv....

En huv är MYCKET dyr skrotate min förra året + lite annat.Har för mig att den gick på ca: 12-13 -kkr tot(med dekaler). :)

mvh: Bosse............
 

Dann

Välkänd medlem
1 jan 2000
278
0
16
Sundsvall
Visit site
RE: Huv....

det jag menade var att varför köpa originalfärg när man kan blanda till någon som är så nära origianal som möjligt själv. eller låta en lackerare göra det.
 

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
Hej alla glada.

Efter mycket snack (å liten verkstad) så har jag fått fram namnet på färgen. Tyvärr påstår alla Polaris handlare jag pratat med att Polaris USA inte släpper färgkoden. Kan någon i avlånga Sverige kanske känna till färgkoden ändå?
Färgens namn är:"candy apple red" och är en metallic.
Kanske någon vet färgkoden till namnet.

Ha det :D
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Svarar på en väldigt gammal tråd..men Biltema har en färg som heter så. Art.nr. 36-7325. Finns även på art.nr. 36-7348.
Vad skillnaden är mellan dessa art.nr. vet jag inte. ( letar själv efter candy apple red bättringsfärg.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2