Bästa powder skidan?

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Måste ha mera flyt på skidorna
Mina flexiski skär ner sig i lössnö, vad köpa?
Gillar ACs "timglas" skidor men gillar inte grönt :p

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
har inte i huvudet men skulle tippa på ca 8 cm bredare än standard.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
slp pp kan jag rekomendera funkar kalas kan vara lite nervös när det är hårt men i modd och lössnö funkar dom fint
c&a funkar oxå bra vet inte vilken modell bror hade på sin f7a.
Ett par som man tror skulle funka fint är powerhounds slydogs men vilket crap funkar på hårt före men är det löst så funkar dom sämmre än orginal yamaha skidor.
Detta är vad jag kommit fram till iaf. du kan få köpa min slydogs om du vill ;)

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Jag har Rx1 Mountain skidor från en 07a på min och dom är riktigt bra och så är dom inte så dyra.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
PP har ju överlägsna egenskaper när det blir 15cm+ lössnö. I övrigt är Arctics originalare rätt så trevliga, även fast de tenderar att vara lite smala.

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Personligen har jag fått höra från säker källa att min skoter bara är skit(dyr), men mina C&A Pro 7" wide bär upp grymt bra på MM.

//Rob

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Personligen har jag fått höra från säker källa att min skoter bara är skit(dyr), men mina C&A Pro 7" wide bär upp grymt bra på MM.

//Rob
Hehe, inte skit dyr. Bara dyrast :p Ta inte så illa upp mannen. Som sagt jag tillhör inte din kundgrupp. Jag bygger heldre än att köpa färdigt. Men tror många sitter å funderar på hur de ska få ihop pengar och köpa din skoter som jag helt och hållet håller med är väldigt fin och i fint skick.

Hmm, måste låna ihop lite skidor och göra lite test tror jag

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Hehe, inte skit dyr. Bara dyrast :p Ta inte så illa upp mannen. Som sagt jag tillhör inte din kundgrupp. Jag bygger heldre än att köpa färdigt. Men tror många sitter å funderar på hur de ska få ihop pengar och köpa din skoter som jag helt och hållet håller med är väldigt fin och i fint skick.

Hmm, måste låna ihop lite skidor och göra lite test tror jag
Var bara tvungen att pika lite. Tog inte illa upp, eftersom det är lätt att läsa sig till att min har allt gjort till skillnad från de andra som kräver en hel del för att få dem att gå riktigt bra. Min kräver att man vrider på nyckeln för att den ska gå kanon! Sen är den heller inte dyrast. Men högst pris fast med överlägset mest tillbehör, utrustning och förmodligen bäst skick. Har iaf fått några erbjudanden att ta ställning till. Inbyten är intressant (ej skoter dock pga tidsbrist), men hittills bara fått förslag om sånt som jag redan har bättre av själv redan. Leksaker av alla de slag samt en Bil. =)

Mitt tips på skidor är SLP Powder Pro som jag själv tänkt köpa efter att ha kollat med de som vet vilka som funkar bäst i puder samt på led på MM. Men erbjudande på mina skidor gjorde att jag fick dem till halva priset gentemot SLP och det avgjorde vid det tillfället.

//Rob