Nej, men drar man en pulka ska det inte gå fort, såg förresten att en liknande pulka jag länkade till tidigare nu finns hos Orsa Fiskecenter.Man kör nog inte så fort med en sån där bakom skotern??
Har en sån typ av pulka fast större än försvarets. Har gjort ett stativ i mitten för 3 jeedunkar. När den är tom så kan man inte köra fort med den men när den får lite tyngd så går den sjukt bra bakom skotern. Det bästa är att den inte sjunker ner om det är ovanvatten eller snösörja. Alla som hamnat i ovanvatten med en kälke som går på medar vet ju hur det brukar sluta.Jag drar med mig min packning på försvarets skidpulka, eller vad man nu ska kalla den. En plastbalja som jag vet att iaf hundförarna använder. Har aldrig haft ngt problem med den och jag får med mig precis allt. Kostade kanske runt 400kr. Och garanterat det mest lättdragna som finns. Är ett tyg över som man spänner så packning hålls fast.
På den jag har, (inte den på bild, men likadan) så sitter det kraftiga remmar som går från spetsen på skidorna till "chassiet" vilket gör att de inte kan vika ned sig.En bekant har en liknande med skoterplastbelag som din hänt han flera gånger när man kör fort i djupsnö och kälken hoppar då viker skidorna ner och hugger fast i snön då blir det tvärstopp.