Bästa Packpulkan??

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Snart drar det ju igång för fullt man ska ut å grilla och pimpla och greja vilken Packpulka ska man då ha??

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Jag drar med mig min packning på försvarets skidpulka, eller vad man nu ska kalla den. En plastbalja som jag vet att iaf hundförarna använder. Har aldrig haft ngt problem med den och jag får med mig precis allt. Kostade kanske runt 400kr. Och garanterat det mest lättdragna som finns. Är ett tyg över som man spänner så packning hålls fast.

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Om du tänker på den jag använder så har jag då inte hållt igen p.g.a den, den är enligt mig helt perfekt. visst inga flashiga dämpare som drar upp priset några tusenlappar, men å andra sidan behövs dom inte heller på den, har aldrig varit med om att den "slår" i eller liknande... den glider mer bara över guppen.

Men sedan är det ju så att ska du hålla 140Km/h så spelar det ingen roll vad du har, det kommer gå sönder packning.

En annan fördel är att det finns inget underhåll på dom... kanske inte gör det på andra heller, jag vet inte. För jag har aldrig haft behovet av att prova någon annan.

E

ejwbegysv

Jag gilalr 4p:s nya kälke.. dyr men bra.. Se upp med plasten som lätt spricker bara om något ligger löst i kälken och slår upp och ner..

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
En bekant har en liknande med skoterplastbelag som din hänt han flera gånger när man kör fort i djupsnö och kälken hoppar då viker skidorna ner och hugger fast i snön då blir det tvärstopp.

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Jag drar med mig min packning på försvarets skidpulka, eller vad man nu ska kalla den. En plastbalja som jag vet att iaf hundförarna använder. Har aldrig haft ngt problem med den och jag får med mig precis allt. Kostade kanske runt 400kr. Och garanterat det mest lättdragna som finns. Är ett tyg över som man spänner så packning hålls fast.
Har en sån typ av pulka fast större än försvarets. Har gjort ett stativ i mitten för 3 jeedunkar. När den är tom så kan man inte köra fort med den men när den får lite tyngd så går den sjukt bra bakom skotern. Det bästa är att den inte sjunker ner om det är ovanvatten eller snösörja. Alla som hamnat i ovanvatten med en kälke som går på medar vet ju hur det brukar sluta.

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
En bekant har en liknande med skoterplastbelag som din hänt han flera gånger när man kör fort i djupsnö och kälken hoppar då viker skidorna ner och hugger fast i snön då blir det tvärstopp.
På den jag har, (inte den på bild, men likadan) så sitter det kraftiga remmar som går från spetsen på skidorna till "chassiet" vilket gör att de inte kan vika ned sig.