Axys motor i Pro Ride chassi Varvar inte

Prickskytt

Välkänd medlem
28 nov 2007
173
3
18
Vallentuna/Docksta
Hej
En 800 motor ur en axys som är monterad i en Pro Ride med pipa och ljuddämpare från pron. Problemet är att den inte varvar som den ska, den varvar 7300 inte mer, avgasportar är rengjorda ingen skillnad, även kalibrerad. Går som den ska upp till 7300rpm. några förslag???
 
Last edited:

Sportmerca

Ny medlem
13 mar 2021
3
0
1
50
Sportmerca
Hoppar in i tråden nu när jag oxå blive medlem. De är jag som bytt motor.
Allt förutom y-rör pipa och dämpare är taget ifrån en -17 Axys.
Axys variatorer oxå.
Lämnade in den efter jag rengjort avgasportarna för kalibrering. Inge fel där TPS värden bra oxå. Men vid 7200-7300 är det som om man drar ut choken, obelastad eller belastad spelar ingen roll.
Provade byta bränslepump från en skrot. Ingen skillnad, har dock inte kollat bränsletrycket.
 

Sportmerca

Ny medlem
13 mar 2021
3
0
1
50
Sportmerca
Wire till avgasventilerna är hel. Nykalibrerad å ja pumpen är oxå från Axys. Allt utom yrör pipa å dämpare är från Axys. Provat två olika bränslepumpar oxå
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Är hela armaturen till bränslepumpen inkl slangar i tanken från axys, det jag tänker på att det sitter en regulator i locket på proride. Sitter någon annanstans på axys, kommer inte ihåg exakt vart nu.

Avgassystemet ska inte påverka märkbart i detta.
 

Sportmerca

Ny medlem
13 mar 2021
3
0
1
50
Sportmerca
Jodå, hela strumpan med slangar och pump är från Axys. Regulatorn sitter väll längst ner på strumpan på Axys’n om jag fattat rätt med en Gul kabel för jordning
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Hoppar in i tråden nu när jag oxå blive medlem. De är jag som bytt motor.
Allt förutom y-rör pipa och dämpare är taget ifrån en -17 Axys.
Axys variatorer oxå.
Lämnade in den efter jag rengjort avgasportarna för kalibrering. Inge fel där TPS värden bra oxå. Men vid 7200-7300 är det som om man drar ut choken, obelastad eller belastad spelar ingen roll.
Provade byta bränslepump från en skrot. Ingen skillnad, har dock inte kollat bränsletrycket.
Fick ni till motorn? Felet låter precis som när relät inte funkar och avgasportarna inte öppnar som de ska. Det är ett typiskt fel på axys 800.