Assaultmatta från -10, hur är den?

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Tjena!
Har sökt men inte hittat några bra svar.

Så, hur är 54mm assaultmattan som satt på -09 och -10? Bra eller Anus?

Har fått bra pris på en som jag eventuellt tänkte skära ner till 50mm och ha på min x-trim 800 -10. Kan den mattan funka bra månne?

Snabba svar uppskattas! :)
Är tråden felpostad får gärna nån vänlig mod flytta den så den hamnar rätt.

Tack på förhand!

/M

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
den e stenhård helt groteskt biter hur hårt som helst på leden och där de e packat kanske lite sämre i djupsnön.. kammarna e ca 2 cm tjock..

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Den är rätt så hållbar, så länge man inte kör på stubbar och stenar. Tungdriven är den, bara mattan väger runt 22kg har jag för mej jag läste nånstans. Toppfart med denna matta är typ 120 oavsett vad du gör så länge det inte går nerför... Men sjukt fäste på vårvintern, lite "ditching" effekt i löst före, men man lär dej, och vad är skoteråkning utan fastkörningar? ;) Ett tips är att ha en flack attackvinkel på mattan vilket gör att den går lite bättre i det lösa.

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Okej okej, är i valet och kvalet hur jag ska göra. Hjälp mig!!!!! Mer info om mattan också :D

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Förklara ditt dilemma, väljer du mellan denna matta och en annan mountain matta? Vad är det för före du kör mest i?

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Ja precis, fast får lägga på 4500kr för en annan matta :p Åker väldigt gärna utanför leden när tillfälle ges men blir även mycke ledåkning. Så skulle säga 50/50 led och lössnö om inte 60/40 tom.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Väljer du assault mattan så får du räkna med att dreva om och få till en variator bestyckning som funkar ihop med matta och drevning, eftersom den är så pass tungdriven. Men den är allround, funkar på och av leden.

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Dreva om blir det givetvis. Jag är lite orolig att den kommer bli för tungdriven, eftersom det finns problem med remmarna på re-x. Vad tror ni?