Arctic grön sekfjäder nytro turbo?

halle92

Välkänd medlem
21 aug 2012
480
1
16
Hej!
Jag söker en arctic grön sekfjäder till min nytro turbo, har hört att en del kör med dom. Vet ni var man kan få tag på en sån? Är det nån här som dela upplevelsen med den fjädern?
Min variatoruppsättning: 51-43 helix, 911 respons variatorlock, supertipvikter, 82 g ca. Sitter en röd fjäder med vit markering i sekundär men vill prova en arctic fjäder.
 

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
Arctic Cat fjädrar får man tag i enklast hos Arctic Cat handlare, säg att det är en art# 0748-025 du ska ha.
Kör du mycket i mycket lössnö och får slippage i sekundären så är det en sån du ska ha.
Låter som att den du har idag också är en AC fjäder, men betydligt mjukare 113 lbs vs 157 lbs
Bor du i närheten av Luleå/Boden och ingen AC handlare har en så har jag ett par sprillans liggandes.
 

halle92

Välkänd medlem
21 aug 2012
480
1
16
Okej, men det kan väl va en yamahafjäder med? Kollade på kn racing och vit markering som jag har var tydligen hårdast av dom där.
 
J

Jona$

Samma här, fann dock grön för hård och fick primären att bli het, har du tid så här dalton bra sekundär fjädrar
 

elsmurfo

Medlem
27 sept 2011
15
0
1
Vill börja med att be om ursäkt för att jag drar igång en gammal tråd, men va fan ;)

Jag har precis köpt mig en för mig ”modern” skoter, då jag mest har ägt 80talare tidigare.

Det blev en nytro mtx 2012, med mcexpress 190hk kit.

För att försöka komma in på rätt topic så sitter det en grön fjäder i denna, som av tidigare ägare var helt felmonterad då den satt helt utan förspänning, variatorn gick alltså att snurra nån cm helt utan att fjädern var belastad.

Nu kommer då min fråga, är det någon som vet vilken spänning jag bör sätta på denna gröna fjäder?
Just nu står den på hål 1 och 30.
Mvh
 
Last edited: