Arctic cat ZL500/600

sj00kan

Aktiv medlem
1 jan 2000
80
0
6
lala

jag har aldrig testat en ZL, men däremot så är jag en ägare till en Zr och det är ju typ samma chassie, och min går jäkligt bra i snön faktiskt..
vad motorn går för vet jag inte efter som jag aldrig har kört den

 

ArcticZL600

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Uppsala Svedala
Det är samma motor i ZL å ZR....

..och dom går mycket fint. Jag har en ZL600-99 som skottar på riktigt bra efter en omjustering av sekundären. De är ganska högvarviga, men har ändå ett sjyst bottendrag, vilket bäddar för grymt acc. På bra underlag kan man köra på vändhjulet.
Jag tycker den går bra både på led och i lite djupare före, även om det inte hade gjort ont med en hk-matta, men då tappar man ju på toppen (och det vill men ju inte). Dom är lätta, vilket gör dom lättkörda och roliga. ZL:en har något längre fjädringsväg än ZR:en plus att det är gasdämpare original på ZR:en. Annars vet jag inte om det skiljer särskillt mycket. Jag har öhlins på min å det funkar kanon.
Den är till salu, så om du är intresserad...maila.
PS.den står i piteå.DS
 

zl_power

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
hede sverige
Jag har en zl 500 98.
och den går bra. och jag har kört ca 150-160
efter mätaren.
kanska bra i snö men det finns mycket bättre maskiner.
Mvh daniel
 

mattias002

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
sverige
Tjena.! jag har just köpt en ZL 600 -00.
Jag tänkte byta oljedämparna i framvagnen till ett par gasdämpare..
kan nån ge förslag på vad för dämpare jag ska köpa som inte är allt för dyra!


 

sadde

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
40
kiruna sverige
har haft en zl 500-99...gick väll inte så fort och hade inte bästa accet heller..men den gick rätt bra i snön...största felet jag tyckte var att dämparna är på tok för mjuka orginal...det är bara att byta till öhlins eller engans eller någe sånt om man vill kunna ligga och pressa den efter leden...
 

Myggan

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Södertälje
www.myggan.se
Har en ZL 600 EFI SS 2002
Helt oskruvad gick den efter skoterledens Speedrun vi hade i Klimpfjäll i våras:
Efter 800 meter visade radarn 156 km/tim och hastighetsmätarn 172 km/tim
Läs mer här:
http://www.skoterleden.net/articles/0203/20030508_064213/index.html
mvh
Myggan