Arctic Cat Xc 600 -09?

NojjaN

Medlem
30 sept 2012
26
0
1
Hassela
www.youtube.com
Hej! Nu ska jag köpa en ny skoter, Det luttar åt en Arctic cat Xc 600 -09, Men vad är det för skilland på en Xc/Sx?.. Xc:en jag kollar på just nnu har CA Pro skidor Fatbar styre Sx drevning, För skidorna orginal är dåliga och drevningen med. Sista frågan är Det oljeblandat på båda Xc och Sx? Om någon kanske haft båda skulle jag vara tacksam om du kunde säga vilka skillnader det är på dom :)
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Efter en snabbtitt på gåågle

"Cross Country modellen bygger på vår populära tävlingsmodell 600 Sno Pro. 600 Sno Pro XC är registerad för körning på led och skiljer sig från 600 Sno Pro på följande punkter:

• Något mjukare stötdämparkalibrering
• FOX skidstötdämpare med 5/8” kolv
• Främre arm: FOX piggyback med kompressions-justering
• Bakre arm: FOX piggyback med kompression/returjustering
• Arctic Cat 6” saddle-less skidor
• 45 liter bränsletank
• Instrument
• 20/39 utväxling
• Ingen PTL (Peak Torque Limiter) i drivaxeln"
 

Linusp12

Välkänd medlem
27 okt 2012
246
1
16
Västernorrland.
Japp, blanda olja i tanken får du göra. Men annars kan jag VARMT rekommendera en XC! Fyfan vilken skoter att gå! Rockar på leden och är kung kul i snön! Ingen remätare heller för den delen, som skrotax ;)
 

AlexCarlsson

Medlem
10 dec 2021
13
0
1
22
Falun
Japp, blanda olja i tanken får du göra. Men annars kan jag VARMT rekommendera en XC! Fyfan vilken skoter att gå! Rockar på leden och är kung kul i snön! Ingen remätare heller för den delen, som skrotax ;)
Har du någon nått tips på en riktigt trevlig allround bestyckning och vad kör ni för oljeblandnings procent i den?