Arctic Cat F7 Snopro,reg nr WZZ259 Stulen

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Från ett garage i Djupviken , Piteå.
Håll ögonen öppna, ring polisen om ni vet något.
114 14

Att folk inte kan skilja på mitt och ditt....:mad:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Fan va sorgligt..ska till ÅF imorn och köpa olja och då ska ja f*n kolla på ett lås till skotern då jag står mycket på ishallen.

Hemskt att folk inte kan låta andras saker vara.
 

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Finns det nåt speciellt på den som gör att man kan känna igen den om dom har slitit bort reg-lappen ?

Vilken färg och årsmodell ?
 

fUraX^

Medlem
29 nov 2008
22
0
1
Varberg, Älvdalen, Gällivare.
Hejsan!
Fick nyligen höra från min Skoterhandlare i Gällivare att det försvinner skotrar, huvar, delar, allt möjligt titt som tätt.
Själv är jag nybliven skoterägare till en Artic-Cat/Crossfire -08 Redan mörkrädd för vad som kan hända den. :(
Pratade med en god vän från Göteborg tidigare idag när jag skulle åka hem tillbaks till varberg, då han berättade för mig att oftast så hamnar skotrar, Motocross cyklar i storstäderna. Låter som ett rejält påhitt tyckte jag!
Så som Göteborg, Malmö, Stockholm, samt liknande stor städer menade han på.
Tro det eller EJ!
Var hem till honom idag på ett liten kortvisit, han bor i Angered i Göteborg denne killen.
Jag blir inte förvånad om där åker omkring en liten skitunge på en Kawasaki 250Cc eller något liknande. Det är vardagsmat.
Nu kommer det hela (dom har ingen snö i Göteborg), men har någon någonsin hört talas om att det kommer en ski-doo summit utan snö under till skotern?
Hallå! Vakna till liv nu, jag pratar om göteborg!
Jag är helt förvirrad. Vet inte vad jag ska tro eller säga knappt om det här!

Det är dags att få upp öronen/ögonen runt storstäderna och höra efter där med folket istället!, så tror jag. (Dvs Sprida efterlysningar runt om i landet. Det är det värt!)
Nu kan man aldrig veta heller om denne killen var skoterägare (Jag kan då inte det), men tvivlar väldigt starkt på att han INTE var det.
Det här med att efterlysa och inte bara stirra sig blind på närmaste ort/län är bara liksom bara ett tips från min sida.
Till dig då berrob: Jag hoppas ni verkligen kommer den på spåren!
Slutcitat: Dårarnas tid är inne!
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
Flurax... Du kan inte tänka dig att det finns många skoterfantaster i Göteborg som åker till fjällen för att köra skoter. Eller dvs kör skotrarna på vattnet.
 

fUraX^

Medlem
29 nov 2008
22
0
1
Varberg, Älvdalen, Gällivare.
Flurax... Du kan inte tänka dig att det finns många skoterfantaster i Göteborg som åker till fjällen för att köra skoter. Eller dvs kör skotrarna på vattnet.
Visst finns det många från storstäderna som kör/hyr/äger en snöskoter. Absolut!
Ingen som helst tvekan om, vem som helst kan äga en snöskoter, eller såväl en rymdfarkost.
Men eftersom jag vet med mig nu att av alla Motorfordon(stölder) som försvinner, mer eller mindre härifrån mina trakter i alla fall blir allt som oftast upphittade i storstäderna. Mycket av andra slag av saker kan även påträffas: Cyklar, maskiner, byggställningar etc etc. Inte alls ovanligt vart man än vrider och vänder sig idag.
-----------
Jag talar om bostadsområden där det rör sig människor som inte riktigt kan hålla fingrarna i styr.
Tror du på fullaste allvar att en byggställning ~ Ett exempel här nu: Den här byggställningen packar vi ner och sedan förflyttar till närmaste kommun där vi saknar en bit av byggställning!
Den skickas så bara långt bort det går och när dom fått pengarna så kan dom köpa sig 2nya till sitt kära bygge senare. Du vet ingenting mer om det sen. Ja, förutom pappren du läst från försäkringsbolaget som meddelar dig om kostnad av "självrisken". Om du ens har sån tur med dig att du får ut något på det.
Kan man föra människohandel via nätet så högst troligt så kan du nog få en snöskoter att cirkulera runt i storstäderna utan att någon börjar fundera vad som står på i många fall. Om man själv inte vaknar till liv och börjar sätta sig in i det och intresserar sig lite.
-----------
Jag börjar i alla fall fundera lite i så fall vad denne killen gjorde på sin ski-doo summit i ett bostadsområde som saknar snö, särskilt i ett hårt drabbat område. (Där det rör sig mycket kriminellt folk, men man kan aldrig veta så säkert heller) han kan lika gärna vara ägare som tjuven själv.
Nu bor min kära vän i det här området p.g.a. brist av bostäder.
Men vem vet! Denne killen kanske bara skulle glida ner till Göteborgs centrum och dra en repa och visa upp sig nere i kanalen som går längst med stan. Chanserna finns ju.
Dum som jag var så frågade jag inget om den heller.
Kunde likaväl ha ringt polisen, men sånt ska heller inte behövas för minsta lilla misstanke!
Man måste få kunna lita på folk. Men det är väldigt svårt att göra idag.
-----------
En annan sak: Vi har inte bett om att få det här samhället, vi har själva skapat det och påverkar det fortfarande!
Vänner har du väldigt få; Och dom är väldigt lätträknade på fingrarna.. Kompisar; Det har du miljontals av.
Frågan är bara vem av dem som sticker ut först i mängden som visar sig vara den skyldiga.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Skapade tråden, men lyckligtvis inte min skoter som blev stulen.
Ytterligare några blev stulna i Luleå här i veckan såg jag...
Crossfire 2008 + en till Arcitc och ett släpvagn...
 

fUraX^

Medlem
29 nov 2008
22
0
1
Varberg, Älvdalen, Gällivare.
Skapade tråden, men lyckligtvis inte min skoter som blev stulen.
Ytterligare några blev stulna i Luleå här i veckan såg jag...
Crossfire 2008 + en till Arcitc och ett släpvagn...
Sant, så sant.
Det är dax att det blir någon ändring på det här nu med stölder/vandalism.
Jag hoppas personligen att målsägaren till skotern får fatt i dessa pojkar inom kort. I förhoppningar om att det blir 1-2 mindre dårar i vårt avlånga land. :evil:
 

Superwagon

Välkänd medlem
2 jan 2009
152
0
16
38
www.modohockey.se
Kan ju medela att jag har skoter och bor i gbg.. och ja den är min köpt ärligt finns inget annat. Så visst finns vi också :p Skoter nördar finns över allt ;)

Kan medela att jag körde med den. en arctic cat f5 05 sno pro i nov när de kom lite snö. och lovar er aldrig sett folk som varit så förvånade! hahaha