Tack för era synpunkter!

Mmm...jag tyckte oxå att 38:ans matta verkar vara en trevlig grej som sitter på från fabrik.
TLK; Varför tycker du att det är den bästa hybriden? Varför slår den tex. X-trim eller Renegade XP? Utveckla gärna din motivering !
/
JohnVanB
Jag tycker att den slår t.ex. X-trim'en efter som att den är byggd på ett m7 chassie med mycket bra lössnöegenskaper. Sen är det väldigt påkostade dämpare både i framvagn, fox float, och i boggie, fox zero pro?..
Arctic Cat har som sagt utgått från en m7a och sedan satsat på att få den trivsam efter leden, vilket de har lyckats väldigt bra med! Det går att åka lika fort som med de flesta korta skotrar utan att behöva "studsa" fram på leden. Framvagnen är som du kanske vet mycket bra, ställbart tryck med luftpump, samt lagom hög. Boggien är även den otroligt bra, sväljer alla gupp efter de sämsta lederna. Med den 345cm långa mattan så har du bättre grepp i starter, bättre bromsförmåga och viktigast av allt otroligt mycket bättre lössnöegenskaper än en kort maskin.
Edit: Ett annat plus är dynan som sitter på. Den är lagom hög, hård och rätt smal fram emot tanken vilket gör skotern väldigt lätthanterlig och smidig när man både står upp och sitter ner.
Det är riktigt styvt chassie, fotstegen t.ex, vilket gör att den håller bra att hoppa med.
Styret hade fått vara 1" högre enligt mig, men det fixas ju lätt. Annars är det som sagt, enligt mig, en toppenskoter med mycket mycket bra led- och lössnöegenskaper.