Arctic cat 660 bluddrar!

Grass

Medlem
29 mar 2020
8
1
3
55
Timrå
Igår när vi var ute och körde så stannade jag ett tag , sen när jag skulle köra vidare, bluddrar och går skotern ojämnt, har själv funderat vad det kan bero på,
*var första turen i år uppe i stugan, tankade upp med ny soppa,
* stannade så att skotern stod i backe kan det vara det, parkerade i uppförsbacke
var nästan så den stannade när jag körde hemöver, vill ju ha en fungerande maskin i påsk 😎

tacksam om någon har någon idé vad det kan vara..?

skotern är en 660 touring -02 mil ca 130mil
 
Last edited:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Obs grov gissning men de låter som soppabrist gissar på bränslepumpen som tjuvstannar korta stunder. Men de kan även va tps givaren som spökar men bränslepumpen är mest misstänkt bov.
 

Grass

Medlem
29 mar 2020
8
1
3
55
Timrå
Tack, tror du Bost lll att det är dax byta bränslepumpen isåfall . Skotern har inte körts på många år innan jag köpte den för några veckor sen ,
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Ja de finns risk för att pumpen ärgat ihop men de är en en rå gissning! Man kan sätta dit bränsletrycksmätare och helt enkelt köra en sväng och se om den tvärdyker i tryck när den dummar sig. Om jag gissar så ska nog trycket ligga runt 3,6 bar och de ska va konstant hela tiden från tomg som full mutter. Om du har tur kan de sitta en nippel lika ventil på bildäck där du kan koppla in en mätare. Den sitter iså fall på fuelrailen vid spjällhuset men jag har absolut ingen koll på om just din årg eller 660 har sådan nippel/ventil. Innan mätning måste man hitta exakt data på vilket tryck den ska ha.
De kan även va så enkelt att någon elkontakt ärgat så pumpen tappar ström då o då ryck lös alla kontakter du ser och spruta in krypspray samt tryck ihop o isär dem några ggr.
 

jaktviggen

Välkänd medlem
22 dec 2006
232
2
18
timrå
Har du bytt bränslefilter ?
Har den stått länge så bytt det.
Reläna i boxen är skitrelän
Jag har bytt alla relän på min
Ett av dom är till bränslepumpen och det
Börjar glappa mer och mer
 

Grass

Medlem
29 mar 2020
8
1
3
55
Timrå
Nu vet jag vad felet var. Det var stoppknappen , så drog ur kontakten och byglade den nu går skotern som en klocka,.