Arbetslös? Eller bara sugen på att flytta till Frostviken, Titta hit !!

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Detta hittade jag på våran lokala Turistbyras FB sida imorse.
Är ni arbetlösa och har ett stort intresse för skoteråkning så finns det möjligheter här....

Säg till om detta ämne hamnat i fel forumsdel.....osäker på vart de passar.


----------------------------------------------------------------------------------------------
För er som älskar paradiset Frostviken ( Gäddede, Jormvattnet, Blåsjön), vill vi meddela att det finns jobb häruppe.
Här går inga arbetslösa, så har du funderingar på att ändra din livssituation, läs här:
"Hjälp oss att hitta nya krafter till vårt vackra Frostviken ! Tjejerna på Frostviken Bokföring vill lämna över sin verksamhet till någon (ca 1 heltid). Skolan behöver behörig personal, extra akut lärare i matte/no.
Jormvattnet s Fiskecamp söker ny arrendator. Det behövs även en elektriker, en mattläggare, målare, plåtslagare samt en rörmokare då dom vi har snart går i pension.
Detta är en del av vad som finns att arbeta med om man vill flytta upp till detta paradis. Om du själv inte har möjlighet att flytta upp så dela detta så att andra får chansen."
Har du frågor kring Frostviken och dess utveckling är du välkommen att höra av dig till oss på Turistbyrån, sä hjälper vi dig vidare: tel: 0672-105 00 eller mail: gaddede.turistbyra@stromsund.se
Titta även på Tillväxt Frostvikens sida här på Facebook!
----------------------------------------------------------------------------------------
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
har varit och hört runt förut i blåsjön/jorm men de verkade svårt! Men skulle dom börja söka lärlingsplatser så vem vet :) har gått mattläggarutbildning men måste gå klart lärlingstiden och antar att dom söker en färdigutbildad mattläggare!
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Ang Mattläggare, Målare, Rörkrökare, elektriker, Plåtslagare med mer så är de personer som driver egna företag utan anställda.........problemet är att dom börjar närma sig pension allihop, och de finns ingen som vill ta över....surt då de blir långt till närmsta hjälp då.
 

VanAlden

Aktiv medlem
4 sept 2012
52
0
1
Vore kul att flytta dit, verkar dock inte finnas något jobb för en utbildad svetsare :bawling:
 

Clarksonxjn

Ny medlem
29 aug 2020
2
0
1
33
Clarksonxjn
Efter flytten var rengöring också nödvändig. Flyttade snabbt. Vi hittade precis en normal bärare direkt. Flera gånger använde jag tjänsterna av denna lasttaxi (länk). Förra veckan hjälpte de mig igen att flytta apparater och stoppade möbler till en ny, hyrd lägenhet. Jag gillar att deras flotta är stor och operatören är välkänd i priser. De försöker inte göra priserna dyrare, tvärtom är priserna överkomliga. Jag rekommenderar att alla ber om hjälp med att flytta.
 
Last edited: