Halloj
Tog och gick igenom och blåste ur gasarna i helgen på monstret och passade då på och kolla storleken på munstyckena och dessa var 178/45 (Keihin) . Tog därefter en check på sprängskiss och såg att original ska vara 160/45. Rimligtvis borde ju då denna gå oerhört fett eftersom det hävdas att original e fett på Polaris?
Dock tycker jag skotern går bra och har bra snurr i maskineriet.
Någon som har eller haft erfarenhet etc av denna motor och kan lägga en synpunkt på detta? Kan jag få lite extra kräm genom att gå ner till org. munstycken?
Kan erkänna att jag inte gjort mig något besvär att kolla färgen på stiften då jag som ganska oerfaren skotermekare antagit att allt är ok då jag köpt skotern av en firma.
det jag även gjort i modifieringsväg är att skaffa powerpack, boostbottle, och slängde även i Boysen reeds i helgen.
Tjipp :hello:
Tog och gick igenom och blåste ur gasarna i helgen på monstret och passade då på och kolla storleken på munstyckena och dessa var 178/45 (Keihin) . Tog därefter en check på sprängskiss och såg att original ska vara 160/45. Rimligtvis borde ju då denna gå oerhört fett eftersom det hävdas att original e fett på Polaris?
Dock tycker jag skotern går bra och har bra snurr i maskineriet.
Någon som har eller haft erfarenhet etc av denna motor och kan lägga en synpunkt på detta? Kan jag få lite extra kräm genom att gå ner till org. munstycken?
Kan erkänna att jag inte gjort mig något besvär att kolla färgen på stiften då jag som ganska oerfaren skotermekare antagit att allt är ok då jag köpt skotern av en firma.
det jag även gjort i modifieringsväg är att skaffa powerpack, boostbottle, och slängde även i Boysen reeds i helgen.
Tjipp :hello: