Allmänt skoter snack

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jag betraktar den som typ en moppe av något slag. Men nog skulle det säkert att gå att bygga en seriös maskin av det där slaget om man vill & som dessa ryssar försökt göra.

Tänker åxå på forna tiders 10hk snotric osv :cool:
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Till er som kör Commander 800 ! 2 st i min bekantskapskrets har råkat ut för att boggidämparen's infästning spricker, dämparen far upp i mattan och förstör den samma. En polaren fick mattan kluven mer eller mindre. Kostnad att reparera 18 000 kr :wacko: Kolla
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Bump Har köpt en BRP väska/box för linq fästen. Det krävs att man köper distanser för att få grejorna på plats. Distanserna passar inte till 137 chassit man måste kapa. Kan vara bra att veta för hugade spekulanter
 

Make my day

Medlem
13 jan 2013
24
0
1
S
Ser riktigt stiligt ut! Isborren i bakgrunden, har du någon fiffig packningslösning för den eller får den åka kälke? Letat efter smarta lösningar utan napp ;-)
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Du kan tillverka en tub av plåt som du fäster lite lutande på chassit bak. Eller så är krokar till hängrännor ganska elegant. Fäst krokarna på något sätt i chassit och voila så har du ett bra sätt att fästa borren med
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Ser riktigt stiligt ut! Isborren i bakgrunden, har du någon fiffig packningslösning för den eller får den åka kälke? Letat efter smarta lösningar utan napp ;-)
Farsan har gjort sig en ram med isborrsfäste. Ramen är anpassad att kunna sitta fast uppe på hans förvaringsbox. Riktigt smidig lösning.
 

Make my day

Medlem
13 jan 2013
24
0
1
S
Jag har också klurat på typ markrör i plast eller liknande och det där med ram med isborrsfäste lät också intressant. Vad har farsan din som isborrsfäste?
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Det där med farten kan man ju räkna ut. Jag tänker att det vore fint att ha en sådan så man kanske kan lägga upp på takräcket när man ska iväg med 2 skotrar på släpet, och verkligen behöver en kälke och lite mer lastkapacitet än min skidpulka har
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.843
97
48
Skellefteå
Har varit perfekt när barnen var i bob-åldern, 3 bobbar, några ski-boards, lite ved, ngn stadiumväska, säkra lasten med några gummistroppar, på med kapellet. Mycket smidigt. Blir mörkrädd när jag lyfter i en Nila lr 4p, dom väger ju MYCKET, denna väger nog under 10 kg.