Aktiv Grizzly

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
Hej!!
Har köpt en grizzly de luxe -86:a

Ska de va en polaris variator (primären) !??
Vad ska de va för rem?
Den drar iväg när man startar den!!

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Å det där att den drar iväg när man startar den kan det vara ett gas vajern har fastnatt i loppet, smörj ur den och rensa förgasarn å det så ska det nog gå (gissning) Om inte :ciao:

Kan va en Polaris varriator och det kan vara en Power Block väll, annars så är det den som sitter i Trappern original ju.
Kan vara liknande. och jag har faktiskt ingen erfarenhet av dom där maskinerna, Aktiven alltså. =(

Är det fuji 500 motorn i dem föresten? :rolleyes:
Eller är det 503:an efter 83- va?

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Jo, du kan smörja gaswiren och plocka isär förgsaren och ränsa ur den ordentligt, sätt ihop den igen och så kan du se vad som händer sen då, du kan ju annars kolla vidare om det är rätt förgasare ens i huveteget. Du kan även kolla tomgångs skruven och sträck fjädern bakom så då kan inte skruven hoppa ur någe mer. Det är ett tips...

Det ska vara en Polaris/Aktiv variator i primären

Har kikat runt lite =)

Men visst har du CDI tändning va? För kondensatorerna kan jäklas en hel del, dem är så känliga och så vidare och så kan det bli en "loppa" mellan brytarna och så med CDI så blir det jämnare gång i motorn har jag märkt, bytte till CDI i Trappern min och den går utmärkt nu :rock:

Men ska titta lite till när jag får hem min Grizzly :hmmmm2: