A-C ZR 500, 600-98

skoteridioten

Välkänd medlem
1 jan 2000
224
0
16
Jag funderar på en sån skoter, men har aldrig kört Arctic förut, så ja vet inte så mycket om dem.. Jag vill veta allt om dem från hur hållbart chassiet är till bensinförbrukning.. Skriv det du kommer på! Hur står skotern sig vid tuff körning,, sjukdommar....
 

dysse

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
98:ans 600 efi clicker

Jag har kört 3 säsonger med en 98 green clicker,
och var inte helt nöjd till en början ,klagade på att den var vinglig , drog 3 liter milen.körde utan krängningshämmare och tyckte de var bättre,men räkna me att den känns lite underlig i början ,chassit håller om du inte ska vara me i slednecks 5 ,chippade den med bm chip och kastade bort trattarna från insugningsljuddämparen då sjönk soppan till 2-2,5 liter och den gick skott, 45 g BM vikter "5000/8500 rpm me gropar vilket jag tror var helt optimalt då körde ifrån betydligt starkare maskiner!barnsjukdomarna är de bakre motorfästet som ofta är sprucket och en spole som kan pajja, dock något som jag bara hört.

 

dysse

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Busenkelt ...

hur enkelt som helst , 3 st bultar och sen drar du bra ut den , framvagnen blir medgörligare och du får mer att säga till om efter leden,nackdelen är att kränger mer i högre farter .. de ska tilläggas att när jag sålde den var det me gråten i halsen , så nöjd var jag !