Farsan söker en skoter, och han skulle behöva lite hjälp.
Någon som har lite spec på Yamaha Phazer 500, Vmax 500, Sxr 500?
Vikt, bränsleförbrukning, hästkrafter osv...
Vilken är bäst köp:
Vmax 500 för 20 000, 670 mil, ser fin ut
Phazer 500 -98 för 21 000, också 670 mil, ser fin ut
Sxr 500 för 22 000, "32" belte" (38mm kammar??) 700 mil, ser fin ut
Vad är skillnaden mellan dessa??
Och sxr:en, är den betydligt mer driftsäker än 700? De är en 2cylindrig va?
Är 500 mindre klumpig också? Går den att köra i lössnö om man har en matta med lite kammar, typ 38??
Hört att 700 trippeln skär mycket, annars kan Srx/sxr 700 vara ett alternativ också.
Eller bör han satsa på nåt helt annat?
Yamaha gillas, men jag tror han kan va öppen för nåt annat också...
Körstilen är väl väldigt blandad, men det blir nog knappt några hopp, utan mer led och lite skogscruising/lössnö.
Alla åsikter välkommnas!
Budgeten är runt 25 000 spänn.
Mvh Mattias.
Någon som har lite spec på Yamaha Phazer 500, Vmax 500, Sxr 500?
Vikt, bränsleförbrukning, hästkrafter osv...
Vilken är bäst köp:
Vmax 500 för 20 000, 670 mil, ser fin ut
Phazer 500 -98 för 21 000, också 670 mil, ser fin ut
Sxr 500 för 22 000, "32" belte" (38mm kammar??) 700 mil, ser fin ut
Vad är skillnaden mellan dessa??
Och sxr:en, är den betydligt mer driftsäker än 700? De är en 2cylindrig va?
Är 500 mindre klumpig också? Går den att köra i lössnö om man har en matta med lite kammar, typ 38??
Hört att 700 trippeln skär mycket, annars kan Srx/sxr 700 vara ett alternativ också.
Eller bör han satsa på nåt helt annat?
Yamaha gillas, men jag tror han kan va öppen för nåt annat också...
Körstilen är väl väldigt blandad, men det blir nog knappt några hopp, utan mer led och lite skogscruising/lössnö.
Alla åsikter välkommnas!
Budgeten är runt 25 000 spänn.
Mvh Mattias.