800 R -09

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
:) Jag är då verkligen helnöjd med min nya xp rev 800
:ciao:

ja ok jag e hur nöjd som helst med min xp också! finns inget att klaga på! rev renegaden skar 2 ggr och käka mycket rem! xpn kan man till och med åka en tur själv med behöver inte ha med sig nån med lina och en lynx femnia!:D

FJÄLLS_ÄNGELS

Aktiv medlem
8 mar 2009
84
0
6
ja ok jag e hur nöjd som helst med min xp också! finns inget att klaga på! rev renegaden skar 2 ggr och käka mycket rem! xpn kan man till och med åka en tur själv med behöver inte ha med sig nån med lina och en lynx femnia!:D
:laugh::beer::hello:

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
som de andra säger grattis till nyförvärvet!

kanske lite off topic, meen:
huuur gick de med de där tändstiften på förre, fick du nån ordning?

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
är -09orna stadigare än -08?
har aldrig kört nån xp alls men har kännt och klämt på en xp rs -09.

tex fotstegen på den rubbades inte en mm när man gungade på dom.

däremot vanliga -08xp var ju skitmjuk.....
borde vara ganska stor risk att dom går av menar jag.

men priserna är ju okey på dom överblivna -09orna.
så är lite småsugen själv.därför jag undrar om dom håller ihop.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
mina fotsteg e iaf stark och sviktar inge!! jag viktar in på lite mer än 100 pannor ändå! kan köra hur hårt som helst utan att de känns nå konstigt..:rock:

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
är det en bra skoter då?
går den hårt?
hur är dämparna?

är alltså en mxz800r -09 jag tänkte på

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag vet inte jag kör en xp 600 sdi -08 den tycker jag går nästan likvärdigt som min gamla renegade 800-06a! + att den inte sliter nån rem och går att köra riktigt fort med på led!! jag väger runt 100 kilo och den går aldrig i botten! skit bra skoter!

men de finns ju alltid nåt man kan klaga över men de e ju sånt som inte e så hemskt... typ tankmätaren, handtagsvärme på vissa (inte min än, ta i trä)

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
låter ju fint det.
men det jag är mest rädd är att chassiena inte håller.
en lynxfrälst bekant avrådde mig att köpa en xp pga av att dom spricker i chassiena.
vad har rs för förstärkningar i chassiet är det något man kan montera på en vanlig xp.alltså ALLA förstärkningar så man vet att det håller.

är det några andra skillnader i chassiet på en RS och en vanlig xp?

vad ska man betala för en kvarvarande visningsmaskin?

dom begär 110 för den..sen tillkommer ju 44 matta och ev förstärkningar.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
låter ju fint det.
men det jag är mest rädd är att chassiena inte håller.
en lynxfrälst bekant avrådde mig att köpa en xp pga av att dom spricker i chassiena.
vad har rs för förstärkningar i chassiet är det något man kan montera på en vanlig xp.alltså ALLA förstärkningar så man vet att det håller.

är det några andra skillnader i chassiet på en RS och en vanlig xp?

vad ska man betala för en kvarvarande visningsmaskin?

dom begär 110 för den..sen tillkommer ju 44 matta och ev förstärkningar.
Visningsmaskin skulle jag inte betala många kronor för.
Säg så här: Jag pyntade 116' för min RE 800, språnkans ur låda - inga ***** fingeravtryck eller repor. Detta var den absolut sista ur låda i Sverige.
Nu funderar du alltså på en visningsmaskin som det är allmänt dåligt intresse av (iom att den finns kvar) och då är det def. läga för att pruta.
110' inkl. all "förstärkningar" (vilket kan vara de svart L-profilerna rakt under fötterna? samt nedre A-armsförstärkning som jag vet sitter på Lynx RS), gratis första-service, x-rem, dunk olja och inte en spänn över inköpspris för mattan är vad jag skulle kräva för ett köp. (Vilket jag även gjorde - och fick!)

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
är det samma chassie på lynx och ski-doo?

hellst hadde jag haft en sån lynx som du har men dom går inte att få tag i och köper hellre en ny s-d än en begagnad lynx för samma peng.

jag drog iväg ett mail åt dom.skrev något i stil med att 110 lät som en ok pris om det hadde varit i vintras men nu i juli så borde det gå att släppa den för under 100,men det lär dom ju inte gå med på.men får jag den för under 100 så är det ju bara att slå till.

annars ringer jag dom om dom inte går med på det och försöker fixxa en annan deal.