440

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Mycket prestanda, liten motor, ofta bankörda, inte speciellt driftsäkra= lägre värde.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
440 är en crosskoter, den behöver underhåll, och "sjukt mycket mek" vet jag väl inte om det är.

Du kan få tag på en 800 som du måste skruva mer i, beror helt på vilken maskin du får tag i.
Jag har nu kört 440 för första gången denna vinter och jag är inte det minsta missnöjd än så länge.

Sen är det ju beronde på vad du är ute efter för skoter? ska du fara och klättra i 1 meters snö så glöm 440, gillar du att hoppa och leka runt så är 440 en bra maskin.

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
har kört 440 ett tag nu, personligen tycker jag det inte är en dålig skoter motormässigt, sjukt rolig på led o vid lekkörning, dom brukar va rätt så rappa också vilket ju är kul!

Många har sina fördomar mot 440is o säger att dom bara rapplar o förbrukar kolvar lika ofta som en tonåring rullar skinnhiss, men det håller då jag inte med om, servar man o underhåller den så håller den (oftast:bigsmile:) !

Fast he är ju klart, en 440 är ju vässad till max för sin lilla kubik och dom lever på varven dvs, så då slits de ju mer på maskineriet såklart och man får räkna med en aning tätare serviceintervaller oftast, men det är inte så att dom skär för minsta lilla heller... finns somsagt 6/7/800or som kan rappla mer, det mesta beror på underhåll och hur skotern framförts av tidigare ägare.

Men dom har ju sin nackdel med att dom har en tendens att dra lite mer soppa, samt att dom inte riktigt räcker till när man kör ute i fluffet så att säga.

kommer dock byta upp mig i kubik nästa vinter endå, för en 440 är somsagt inte mycket att köra med i lössnö.

Last edited: