440 vevaxel smörjning

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
Har hört att liberty 440 inte ska ha den bästa lösningen på vevlagrena mellan cylindrarna..
Har hört att folk bygger om smörjnigen så jag undrar om någon kan förklara lite om vad som behövs göras..

Motorn är ifårn en iq 440 med airsal 600kit
Någon som kan länka en sida med bestyckningstabell för slp twin pipes för min motor?

MVH Glenn

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
inte vet ja.men min har då snurrat på hur bra som helst..kör med rätt mängd olja i tanken så ska dom smörjas...de många glömmer är nippeln som sitter bakom variatorn.oftast dom lagrena som ger upp..

hade vart fint om nån har en bestyckningstabell=)... har tjorvat som satan med å få rätt bestyckning för min skoter:S...blöddrar fortfarande..har ett dussin munstycken nu:p

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
är det någon ide att bygga separat burk med olja till lagren mellan cylindrarna? en kompis säger att det ska vara bättre att göra så än att ha org.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
klart det är bättre...men smörjer du veven ofta (alltså fettnippeln) så går nog 440 orginal lika bra:)..

har ju som sagt inte haft nå haverier:p och har aldrig ens idas smörja de därA:p

kajala

Välkänd medlem
30 dec 2008
132
0
6
luleå
Prata med patrik på SMP. han kan dom motorerna och har svar på det mesta du vill veta... Och så tror ja att han har "byggt" din motor???

Last edited:

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
Prata med patrik på SMP. han kan dom motorerna och har svar på det mästa du vill veta... Och så tror ja att han har "byggt" din motor???
Okej får ta o göra de..
Men jag hittar ingen hemsida till smp.. heter dem någonting mer än bara smp eller kan du skicka länk?

Någon som vet på ett ungefär vad en tub med fett kostar?

MVH Glenn

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
en tub med universallfett kan itne kosta många kronor=) är väl mer sprutan som är en engångssumma:)

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
en tub med universallfett kan itne kosta många kronor=) är väl mer sprutan som är en engångssumma:)
Universal fett fyller då jag inte på med.. det smälter ju.

Kör liberty samma fett som rotax alltså Kluber isoflex topas nb 52?

MVH Glenn