440 styrstång ..

linushellstrom

Aktiv medlem
17 okt 2007
90
0
6
norrland ; b
Vad äre för skillnad på styrstången som sitter på Rev 440 och på X-rs modellerna? Såg nämligen en annons där en kille stoppat just 440;ins styrstång på sin X-rs..

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
jag tror att det sitter 440 styrstång på x-rsen, det killen då menar är väl att den inte är som alla andra revar, utan just den här modellen (x-rs) har 440ins styrstång, men jag vet inte säkert! har en kusin som har en och han sa att allt var 440 på den, själv är jag inte insatt i ski-doo så xD

linushellstrom

Aktiv medlem
17 okt 2007
90
0
6
norrland ; b
okejdå, men nja .. allt kan man inte påpeka är 440;ins .. Det som skiljer är att på 440 sitter det längre fjädrar i framvagnen och längre fotstegsförstärkare och en förstärkning bakom slutburkn, annars allt samma ;b btw , då har du gått misste om någonting(A) SKI-DOO (L)

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Vad äre för skillnad på styrstången som sitter på Rev 440 och på X-rs modellerna? Såg nämligen en annons där en kille stoppat just 440;ins styrstång på sin X-rs..
Från fabriken sitter det inte en 440-styrstång på X-RS. Styrstången från 440 är högre än de andra ( ca 60mm om jag inte minns fel).

Sen är det förövrigt rätt så mycket som skiljer mellan X-RS och 440, är inte likadant chassie som många tror utan X-RS har ett vanligt rev-chassie med ett par extra förstärkningar.