440 rev

matzin

Aktiv medlem
1 jan 2006
62
0
6
finland korsholm
skulle vilja ha lite information om rev 440 03 och uppåt då jag har funderat på att köpa någon krockskadad.

-var får man tag på billiga kåpor och delar?
-vad skiljer årsmodellerna åt?

hade funderat att börja köra på banan så den är väl en rimlig skoter till det?

vill veta vad ni har för erfarenhet av den? och vad jag skall kolla efter (nötta delar)?

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
03 Första reven kom ut och funkade bra men boggin kunde kicka ganska rejält. 04 kom ut med ny dyna och hadde samma mindre bra boggi och den nya hole shoot knappen men annars ganska lika som 03an. 05 Hadde nya boggin som funkade bra. 06 Keramik behandlad pipa 360 watts tändsystem. Det här ar det jag vet vad som skiljer dom åt iaf men det kan säkert skilja fler saker

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Tänkte du köpa skoter nu eller. Annars så har jag en Rev 440 03 till salu till våren

matzin

Aktiv medlem
1 jan 2006
62
0
6
finland korsholm
krockad!

det skulle inte göra nått ifall den var ramvind, då man har en karossriktare!
och att få köpa krockade fordon i finland är inte svårt!

det där med att boggin kickade tillback, kunde man inte lösa det med att byta till t.ex. justerbara öhlinare?

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Jo det kan man säkert har inte testat men jag var å tränade i dag å jag har fått till min boggi ganska bra nu den kickade inte mycke

matzin

Aktiv medlem
1 jan 2006
62
0
6
finland korsholm
vad är det för delar man borde kolla som nöts? vad skulle man kunna sätta på för matta? de har ju klagat på att mattan har för höga kammar(44mm). kanske en 32, 36, eller 38? vad har du för matta virre?

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte riktigt vad man ska kolla på skotern när man köper den det enda jag vet är att om man kör in i en tex sten så brukat svetsarna till nedre a-armarna som sitter fast i chasit sprikka
Jag kör med en 32as matta den byttes för när man ska starta på mattastart i backe så är 44 alldeles för högt och jag tycker att det funkar bra men 32 även när man kör fritt det är bra greppm Nen om jag inte hadde tävlat i backe så hadde jag nog satt på en 38 matta
//Virre