440 Dämpare på Rev summit ?

Hoolmaa

Aktiv medlem
18 dec 2006
90
1
8
Gällivare
Tjenare ! har en summit -04, är det någon som har koll om 440 dämpare går dit något sånär på en summit ? gissar det blir andra vinklar på tex framvagnen om dem är lite längre men passar dem ? tänkte på boggien också =) tror det hade blivit en kanon skoter om det skulle funka !

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
fästena passar jaa..vet ej om dom är längre... de som är om dom är längre är att du får mer skidtryck eftersom att du trycker ner skidorna med längre dämpare...
boggin har ja för mig att dom inte passar...

Hoolmaa

Aktiv medlem
18 dec 2006
90
1
8
Gällivare
okej ! joo men det går ju å grejja med infästningen på boggien så man får rätt skidtryck. asch då vill ju ha i boggien främst ! , ingen som har provat detta, ???

Reppa

Välkänd medlem
2 dec 2007
200
0
16
Mbgt
blir alldeles för långt i framvagnen, tänk även på att det är kortare a-armar = åt helvete för långa

Hoolmaa

Aktiv medlem
18 dec 2006
90
1
8
Gällivare
blir alldeles för långt i framvagnen, tänk även på att det är kortare a-armar = åt helvete för långa
jag anpassar fjädrarna till höjden, det värsta knixet är boggien tror jag, i värsta fall tar jag fram svetsen, less på orginal skrotdämparna. köp aldrig en 440 för då kan man aldrig köpa en annan skoter med sämre dämpare !! =D