44,4 matta på XRS 600 2007

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Tjena!

Håller på att byta matta på skotern och nu när jag kommit halvvägs så känns det som att de kommer bli jävligt nätt om platts inne med drivhjulen, har ett par 10kuggars noslip på nu, någon som vet om de kommer passa med 10 kuggars hjul eller ska ja beställa 8-9 kuggars hjul medan jag väntar på nya lager till drivaxeln?

(Har inte provat monterat än)

Tack på förhand

Mvh Erik

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Tjena!

Håller på att byta matta på skotern och nu när jag kommit halvvägs så känns det som att de kommer bli jävligt nätt om platts inne med drivhjulen, har ett par 10kuggars noslip på nu, någon som vet om de kommer passa med 10 kuggars hjul eller ska ja beställa 8-9 kuggars hjul medan jag väntar på nya lager till drivaxeln?

(Har inte provat monterat än)

Tack på förhand

Mvh Erik
Jag har 9 kuggs på min och det passar. Känns som det kan vara trångt med 10 kuggs.

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Var det inte 10 kuggars original på Revarna från -05.
Hade en 05:a förr med 44-matta. Var då inga problem...
Låter bra de. Är väll bara vänta å se, det är domdär svarta "listerna" (vet inte vad dom heter) under med kylaren som jag tror kammarna kommer skrapa i alldeles framme vid drivhjulen.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Ja om du byter till 9 kuggars tappar du lite toppfart...

De svarta listerna är skydd för tunneln ifall man har dubbad matta.
Bara att ta bort när du byter matta...

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
märkte de du. Men fick bara bort dom 2 långa, sen e de 2 kortare stumpar kvar som är fastnitade, ska man vågas ta bort dom åxå? å hur isf? =)

Mvh