2013 renegade backcountry x 600 e-tec eller adrenaline 600 e-tec

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
vilken borde jag köpa?

vad är för och nackdelar med dom två?

hur stor är skillnaden på led och i lössnö?

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Har jag inte fel är väll nästan mattan, drevningen och ställbar skidbredd enda skillnaden mellan de maskinerna ? Och då är bc den med högre kammar och med annan skidbredd. Jag skulle gå på bc 44,5mm kammar är inte för mycket på leden men betydligt bättre i snö än 32mm. Känns som bc är ett bättre val av en crossover om dey är det du vill ha.

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.885
115
63
Skellefteå
Skjutsar du mycket så tror jag att nu har man en deal där 1+1 dynan samt förstärkta boogiefjädrar ingår i Adrenaline köpet. Den är ju dessutom 10 papp billigare.

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Bcxen utan en blink. Har provkört adrenalinen och inte nöjd med lössnöegenskaperna.

Har en bcx 800 själv med dubbeldyna och så jag har boggien inställd så åker vi en 82kg och en 55kg på fjärde fjäderförspänningen. Klickar bara ner till ett när jag åker själv. Smalare framvagnen känns inte på leden men i lössnön känns den toppen.

Men välj lite med plånboken, du får åkglädje för dom där 10. Men ska det bara vankas med 100% skjuts så kanske adrenalinen räcker :)

skickat via tapatalk från S3an

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Vi har även den ihopsittande dubbeldynan. Ville inte ha handtag och ryggstöd då jag har sele med handtag på istället. Haft det förr och svårt att fjädra med benen inför ojämnheter om kompisar triggar upp farten. Sen blåser det riktigt kallt på handtagen.

skickat via tapatalk från S3an