165 eller 154

Freeflex

Medlem
18 jan 2022
5
2
3
42
Sundsvall
Inressant att så många 165or ligger lägre i pris än 154or.. Bra för mig då jag är frälst av 165..
Förstår att 154 är en populär modell men för dig som är tveksam prova 165 en sesång så du på riktigt vet vad du pratar om. Min uppfattning är att man behöver hitta mer av hur maskinen gör jobbet åt en. Lär känna maskinen.
De ligger ju lite lägre i pris än 154 på andra hands marknaden, men körglädjen den samma om inte mer för dig som gillar äventyret att åka på okänd mark och hitta till nya platser.
Flytet att kunna smyga och flyta till fullt pådrag är helt galet bra. Även/speciellt för dig med dubbeldyna.
850 maskinerna skickar upp dig på rullen oavsett fast när du vill och är lite mer åtrhållbara med skidlyft vid starka branter så riktigt bra kontroll.
Så klart är det mäst ledåkning man åker då är väl båda uteslutna.
154 är ju verkligen lekfulla men när man står där och skidorna är fram är mattan glömd för länge sedan. 165an gör sig påmind när det bara är 1.5 m sockersnö ospårat och det börjar bli kuperat med mycket hinder och planerad körning är ett måste.
Vilket jag tycker det för det mästa är i våra svenska skogar. Det är bara på fjällresorna några ggr per år jag kanskske hade velat hoppa lite mer agresivt på de stora ytorna då jag vill ha mer balanserad vikt. Men i övrigt, tycker jag maskinerna är riktigt roliga båda två och vill höja 165an då den på andra hand marknaden ofta ligger lite lägre i pris men behåller alla egenskaperna och har det den svenska naturen efterfrågar för lekfull och äventyrlig körning.hade 154 innan men kommer aldrig byta till baks. Vad säger ni andra som haft båda och kört en sesång?
Självklart kommer 154 dit 165 tar sig med.
 

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
15X är max längd på en skoter för mig 99% av gångerna funkar 14X bättre än 15X för mig. Kortare skoter blir så mycket roligare att köra.

En kortare skoter blir smidigare så många gånger så tycker jag att det är lättare att köra än längre speciellt i tät skog (attack björk :D).
 
Reactions: Freeflex